چند فناوری برتر سال ۲۰۲۰

اصرار برای اتصال سریع تر و سریع تر به اینترنت باعث می‌شود که این نوآوری روز به روز پیشرفت کند. در سال ۲۰۲۰، اینترنت نسل پنجم، قابلیت دانلود و آپلود فوق سریع به همراه ارتباط پایدارتر را به ما داد. اینترنت نسل پنجم، نوعی شبکه جدید بر بستر نوآوری روز است که نه تنها پهنای باند تلفن‌های همراه امروزی را افزایش می‌دهد، بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز به طرز شگفت انگیزی گسترش می‌دهد و صنایع جدیدی را وارد زندگی روزمره انسانی می‌کند.


قسمت دوم
 رشد اینترنت
اصرار برای اتصال سریع تر و سریع تر به اینترنت باعث می‌شود که این نوآوری روز به روز پیشرفت کند. در سال ۲۰۲۰، اینترنت نسل پنجم، قابلیت دانلود و آپلود فوق سریع به همراه ارتباط پایدارتر را به ما  داد. اینترنت نسل پنجم، نوعی شبکه جدید بر بستر نوآوری روز است که نه تنها پهنای باند تلفن‌های همراه امروزی را افزایش می‌دهد، بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز به طرز شگفت انگیزی گسترش می‌دهد و صنایع جدیدی را وارد زندگی روزمره انسانی می‌کند.
در کل اینترنت نسل پنجم طیف گسترده ای از خدمات را به یکدیگر متصل می‌کند که می‌توان از کوچکترین موارد تا آموزش و پرورش،
حمل و نقل و...نام برد.
در حالی که اینترنت نسل پنجم برای بار اول در سال ۲۰۱۹ ارائه شد اما قیمت بالا و انحصار خدمات به شهرهای بزرگ، باعث محدودیت در کارکرد این فناوری شد اما در سال ۲۰۲۰ شاهد پوشش گسترده تر این اینترنت بودیم.
همچنین در سال ۲۰۲۰، چینی ها نخستین ماهواره ارتباطی ۶G را راهی فضا کردند و بار دیگر نشان دادند می‌خواهند پیشتاز حوزه فناوری باشند.پیش‌بینی می‌شود این فناوری با سرعت ۱۰۰برابری نسبت به ۵G انتقال اطلاعات را امکان پذیر می‌کند.با ارسال این ماهواره ارتباطی به فضا می‌توان انتظار داشت که دهه آینده، زمان استفاده از این شبکه ارتباطی باشد.
ادامه دارد...
*ايرنا