ترفند گل محمدی برای کم کردن فشار انتقادات!

تیزهوشی به سبک یحیی؛

سرمربی پرسپولیس نشان داده که در مواقعی که تحت فشار انتقادات قرار می گیرد به خوبی زمین بازی را عوض می کند.

ترفند گل محمدی برای کم کردن  فشار انتقادات!

سرمربی پرسپولیس نشان داده که در مواقعی که تحت فشار انتقادات قرار می گیرد به خوبی زمین بازی را عوض می کند.
طی چند روز گذشته هشتگ اخراج رسول پناه در فضای مجازی توسط کاربران فارسی زبان، ترند شد. هواداران پرسپولیس بعد از پایان دربی برای اخراج مدیرعامل سابق خود از هیات مدیره همصدا شده اند. کمتر کسی فکرش را می کرد با چهارمین تساوی
پی در پی پرسپولیس در لیگ، مطالبه مشترک هواداران تیم چنین چیزی باشد. چرایی این اتفاق را می توان در بهره هوشی بالای یحیی گل محمدی جستجو کرد. یحیی گل محمدی بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی و همینطور کنار زمین کاملا هوشمندانه پاسخ سوالات رسانه ها را داد. او منکر ضعف تیمش در کنترل نتیجه بازی و همچنین ثبت چهار تساوی پیاپی نشد اما دلیل این اتفاق را به هم خوردن تمرکز تیم و بازیکنان به خاطر مشکلات مدیریتی دانست. همچنین یحیی
می گوید کسانی که باعث جدایی بازیکنان پرسپولیس شدند هنوز در هیات مدیره حضور دارند.
در این مطلب قصد نداریم دلیل نتیجه نگرفتن پرسپولیس در هفته های اخیر را بررسی و مقصر را کادر فنی یا هیات مدیره معرفی کنیم، تنها چرایی این گفته های یحیی گل محمدی را مطرح کردیم. تیزهوشی یحیی اینجا به کمکش آمد و با صحبت هایی که هم راستا با هواداران و بازیکنان است، اجازه نداد خودش هدف اعتراض و انتقاد هوادار باشد.
اگر خاطرتان باشد پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا او باز هم صحبت هوشمندانه ای کرد. وقتی مسئولان پرسپولیس از دعوت برانکو برای فینال می گفتند، واکنش یحیی قابل توجه بود. او گفت به جای این کارها مطالبات برانکو و دیگر شاکیان پرسپولیس را بدهید تا تیم محروم و جریمه نشود. اگر برانکو در بازی فینال حضور پیدا می کرد مسلما همین اتفاق منجر به فشار روی کادر فنی و مطرح شدن بازگشت دوباره او به پرسپولیس می شد.
این دربی را با دربی جام حذفی مقایسه کنید. استقلال با فرهاد مجیدی موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس شد. فتح دربی برای فرهاد مجیدی شاید ارزشمندترین نتیجه دوران مربی گری اش در استقلال بود اما کاری که بعد از بازی کرد، باعث شد تا تیمش وارد حاشیه شود. یکی از بهترین نتیجه های استقلال در یک سال با استعفای فرهاد مجیدی بی بهره ماند و به کام هواداران استقلال تلخ شد. حال اما پرسپولیس برد دربی را با تساوی دقیقه نودی عوض کرده، انتظار می رفت هواداران به چهارمین تساوی پیاپی معترض باشند اما یحیی حاشیه و انتقاد را از اعضای تیمش یعنی کادر فنی و بازیکنان دور کرد و به سمت هیات مدیره فرستاد. حالا او باز هم یک پرسپولیس متحد دارد، با بازیکنان و هوادارانی که یکدیگر و همینطور خودش را حمایت می کنند.