نامسلط بودن تیم رحمتی به بازی مالکانه

جوانی کار دست شهرخودرو داد؛

تیم فوتبال شهرخودرو علی رغم بازی مالکانه در اکثر دیدارهای لیگ بیستم، نتوانسته موقعیت‌های زیادی را نسبت به حریف ایجاد کند که یکی از دلایل اصلی آن بازیکنان جوان و بی‌تجربه این تیم هستند.

تیم فوتبال شهرخودرو علی رغم بازی مالکانه در اکثر دیدارهای لیگ بیستم، نتوانسته موقعیت‌های زیادی را نسبت به حریف ایجاد کند که یکی از دلایل اصلی آن بازیکنان جوان و بی‌تجربه این تیم هستند.
به گزارش ایسنا، شهرخودرو در هفته یازدهم باز هم باخت تا با ۱۲ امتیاز به رده دوازدهم سقوط کند؛ باختی که می تواند زنگ خطری برای مهدی رحمتی و تیمش باشد.
تیمی که سال قبل تا هفته یازدهم، در رده نخست قرار داشت و حتی یکی از شانس‌های کسب سهمیه هم به شمار می‌رفت، در یک سوم ابتدایی این فصل با کادر فنی و بازیکنان نسبتا جدید نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و تنها ۵ امتیاز با منطقه خطر فاصله
دارد.
 نه چندان درخشان در سال اول هیچ‌کس فکرش را هم نمی کرد که سنگربان باتجربه شهرخودرو بخواهد پس از اتمام لیگ، قفس توری این تیم را رها کند و سکان دار اصلی آن روی نیمکت باشد. رحمتی با آرزوها و انگیزه زیاد نیمکت شهرخودرو را پذیرفت و خطری را که مدیریت این تیم در آن مقطع حساس کرده بود به جان خرید. او در بازی‌های شهرخودرو در لیگ قهرمانان دیگر به میدان رفت و ترجیح داد تا با تمام تمرکز، تیمش را در زمین مدیریت کند اما در آن مسابقات هم عملکرد شهرخودرو چنگی به دل نزد اما بهانه بی‌مهره بودن تیم باعث شد تا همه منتظر نمایش شاگردان رحمتی در لیگ بیستم باشند.
در لیگ بیستم نیز همان اتفاق لیگ قهرمانان تکرار شد؛ تیم رحمتی سخت گل می‌زند و راحت گل می خورد. شاید تیم رحمتی با ۱۱ گل زده، پنجمین تیم هجومی لیگ بیستم باشد اما نرخ ایجاد موقعیت‌ در این تیم بسیار پایین است و در واقع قدرشناسی مهاجمان است که باعث شده آمار خوب گلزنی در تیم رحمتی دیده می‌شود.
  خلا جدی مرادمند در خط دفاع
تیم رحمتی در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ برتر، ۱۵ گل دریافت کرده و در رده دوم بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر قرار دارد. دروازه‌بان بودن رحمتی در دوران بازیگری و تجربه تاکتیک‌های دفاعی سرمربی‌های مختلف، هنوز سبب نشده تیم او بتواند صلابت خوبی در خط دفاع داشته باشند. جدایی محمدحسین مرادمند و پیوستن او به استقلال، پس از سال‌ها خط دفاع نماینده مشهد را بدن رهبر کرد و فرشاد فرجی هم نتوانسته این خط دفاع را به خوبی رهبری کند. به نظر می‌رسد تیم رحمتی بیش از هر چیزی به مدافعی مستحکم در خط دفاع که هم بتواند عقب زمین را مدیریت کند و هم تیم را رهبری کند، نیازمند است.
 نامسلط بودن به بازی مالکانه
شاید تیم رحمتی ابزار کافی برای بازی مالکانه را نداشته باشد. تیم او در ۱۱ هفته ابتدایی، در ۸ بازی به رقبا امتیاز داده که تنها در ۲ بازی آن مالکیتی کمتر از تیم حریف داشته است. آن‌ها برابر پیکان ۶۰ درصد، برابر صنعت نفت آبادان ۵۷ درصد، برابر استقلال ۵۳ درصد (با وجود ۱۰ نفره بودن)، برابر گل‌گهر سیرجان (۵۰ درصد)، برابر آلومینیوم اراک ۵۰ درصد (با وجود ۱۰ نفره شدن) و برابر نفت مسجدسلیمان ۶۱ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند اما به حریف خود امتیاز دادند.
با وجود مالکانه بازی کردن شهرخودرو در این بازی‌ها، آن‌ها تنها در دیدار با پیکان آمار بهتری در خلق موقعیت نسبت به حریف خود داشته‌اند و در سایر دیدارها تعداد شوت به دروازه شاگردان رحمتی از حریف کمتر بوده است. جوان بودن بازیکنان رحمتی کار دست این مربی جوان داده و به قولی، او ابزار کافی برای اجرای ایده‌هایش در زمین را ندارد و بازیکنان او بلد نیستند بازی مالکانه را چطور به ایجاد موقعیت تبدیل کنند.
  لشکر تک نفره‌ای به نام قاسمی‌نژاد
بدون شک بهترین بازیکن فصل شهرخودرو تا به اینجای کار امین قاسمی‌نژاد بوده است. او که در ابتدای فصل خبرهایی از جدایی‌اش از شهرخودرو شنیده می‌شد، سرانجام در این تیم باقی ماند و حالا یک تنه بار هجومی این تیم را به دوش می‌کشد. او بهترین گلزن تیمش با ۶ گل زده است و این در حالی است که سایر بازیکنان شهرخودرو حداکثر یک گل را به ثمر رسانده‌اند. با نزدیک شدن به نیم‌فصل، باز هم زمزمه‌های جدایی قاسمی‌نژاد به گوش می رسد و از مشتری‌های پر و پا قرص این بازیکن، تیم پرسپولیس است و اگر او هم پیراهن شهرخودرو را از تن در بیاورد، دست رحمتی بیش از پیش در پوست گردو قرار
 می‌گیرد.
 حواشی تکراری تیم‌های ایرانی این بار برای شهرخودرو
شهرخودرویی‌ها در این فصل ۳ پیروزی، ۳ تساوی و ۵ شکست به دست آورده‌اند و جایگاه مناسبی در جدول ندارند. سال نخست مربیگری مهدی رحمتی خیلی خوب برای مهدی رحمتی پیش نرفت و او با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شهرخودرو این روزها با مشکلات مالی دست به گریبان است و حتی در بازگشت از تبریز و سیرجان به مشهد، این باشگاه پول تسویه هتل و خرید بلیت بازگشت به شهر خود را نداشت!
همچنین پیش از بازی با سایپا، کاروان شهرخودرو را به دلیل بدهی به ورزشگاه امام رضا (ع) راه ندادند تا تیم رحمتی بیش از پیش به حاشیه رود. در بسیاری از موارد، او شخصا وارد عمل شد تا مشکلات مالی و حاشیه‌ای تیم را حل کند تا بازیکنان جوانش تمام تمرکز خود را در زمین چمن و کسب نتیجه برابر رقبا بگذارند.