سینماهای سرپوشیده باز شد، ورزشگاه‌ها نه!

در شرایطی که وضعیت خیلی از شهرها از رنگ قرمز و نارنجی به زرد و سفید تغییر کرده و برخی از مشاغل مانند سینماها و سالن‌های نمایش بازگشایی شده، همچنان خبری از ورود هواداران به ورزشگاه‌های رو باز نیست.


در شرایطی که وضعیت خیلی از شهرها از رنگ قرمز و نارنجی به زرد و سفید تغییر کرده و برخی از مشاغل مانند سینماها و سالن‌های نمایش بازگشایی شده، همچنان خبری از ورود هواداران به ورزشگاه‌های رو باز نیست.
به گزارش ایسنا، در حالی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به سمت نیمه‌های فصل می‌رسد که همچنان هواداران اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند ولی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ابراز امیدواری کرده‌اند که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اقداماتی با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا انجام شود تا حداقل هواداران بتوانند ۳۰ درصد از ظرفیت سکوهای ورزشگاه ها را پر کنند.
ممنوع الورود بودن تماشاگران به ورزشگاه‌ها در شرایطی است که با کاهش موج شیوع کرونا در ایران و تغییر وضعیت اکثر شهرهای بزرگ کشور از قرمز و نارنجی به زرد و سفید، برخی از مشاغل توانستند فعالیت خود را شروع کنند. سینماها و سالن‌های نمایش از جمله مشاغلی هستند که از از ۲۰ دی‌ فعالیت خود را طبق پروتکل‌ها آغاز کرده‌اند و و به این ترتیب پس از چند ماه تعطیلی، امکان بازگشایی سینماها در پایتخت فراهم شد.
این اتفاق در شرایطی است که سینماها در فضای بسته و سرپوشیده مشغول اکران آثار هنری و سینمایی هستند اما چنین مجوزی برای ورزشگاه‌های فوتبال که در فضای باز و چندین برابر بزرگ‌تر از سالن‌های سینمایی هنوز مجوز بازگشت هواداران به ورزشگاه را به وجود
نیاورده‌اند.
بدون شک ادامه بهبود وضعیت در ایران و برگزاری نشست‌هایی میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستاد مقابله با کرونا برای تنظیم پروتکلی به منظور بازگشت هواداران به استادیوم‌ها، حداقل در شهرهای با وضعیت زرد و سفید، یک اقدام ارزشمند برای هواداران و همینطور بازگشت شور و شوق به ورزشگاه‌ها است. تاکنون راحت‌ترین اقدام ممکن یعنی بستن ورزشگاه‌ها رو به هواداران، انجام شده که با توجه به وضعیت کشور اقدامی به موقع بود اما با گذشت حدود یک سال، تداوم این روند، چندان هوشمندانه و منطقی نیست.
در حال حاضر برخی از کشورها با استفاده از بلیت فروشی اینترنتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ورزشگاه‌ها، توانستند بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها را تامین کنند اما بی‌توجهی سازمان لیگ و فدراسیون به این مقوله و برگزار نکردن جلساتی با مسئولان بهداشتی، باعث شده هواداران همانند آنچه در کشورهای منطقه انجام می‌شود، فرصت حضور در استادیوم‌ها را به دست نیاورند.
با بازگشایی سینماها و مشاغل به مراتب پرخطرتر نسبت به ورزشگاه‌ها و اظهارات اخیر سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، باید منتظر اخبار نوید بخش در راستای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها باشیم تا هم وسیله سرگرمی مردم در شرایطی کرونایی تامین شود و همینطور مسابقات فوتبال جان تازه ای به خود بگیرد.