شرایط دانشجویان شرکت کننده در المپیاد علمی علوم پزشکی اعلام شد

برای دوره سیزدهم؛

شرایط دانشجویان شرکت کننده در المپیاد علمی علوم پزشکی اعلام شد

شرایط دانشجویان شرکت کننده در المپیاد علمی علوم پزشکی اعلام شد

شرایط دانشجویان شرکت کننده در سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد.
به گزارش مهر، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های
هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت برگزار می‌شود.
دبیرخانه استعدادهای درخشان و امور نخبگان وزارت بهداشت شرایط شرکت کنندگان سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام کرد.
تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏‌های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد، میتوانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.
در حیطه «مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D)و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)هم میتوانند در المپیاد شرکت کنند.
مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می‌کند و حکم این کمیته پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.
هر فردی که رتبه یک را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند نمی‌تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند.شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه‌ها در دوره‌های بعدی المپیاد نیست.
در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در
هر حیطه یک موضوع مطرح می شود. در حیطه استدلال بالینی «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه «مدیریت وزن/ چاقی
 (Weight Management/ Obesity)»، در حیطه مدیریت نظام سلامت «تقویت نظام PHC برای ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار» مطرح شد.
همچنین در سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت «هوش مصنوعی» مطرح شده است.
آزمون درون دانشگاهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و در نهایت پس از برگزاری مراحل دانشگاهی و ملی، آزمون مرحله دوم (انفرادی و گروهی) در شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.