سراغ غذاهای سفیدرنگ نرويم!

لیست غذاهای رژیم غذایی شما چه رنگی است؟ آیا رنگ سفید در آن‌ها وجود دارد؟ آیا با رژیم غذایی بدون غذاهای سفید آشنا هستید؟ این رژیم غذایی یک الگوی غذایی است که برحذف غذاهای سفید رنگ فرآوری‌شده استوار است.

سراغ غذاهای سفیدرنگ نرويم!


لیست غذاهای رژیم غذایی شما چه رنگی است؟ آیا رنگ سفید در آن‌ها وجود دارد؟ آیا با رژیم غذایی بدون غذاهای سفید آشنا هستید؟ این رژیم غذایی یک الگوی غذایی است که برحذف غذاهای سفید رنگ فرآوری‌شده استوار است.
طرفداران این برنامه غذایی ادعا می‌کنند که اغلب غذاهای سفید ناسالم هستند، زیرا معتقدند که بسیاری از این غذاها به شدت پردازش شده‌اند، کربوهیدرات زیادی دارند و مواد مغذی کمتری نسبت به غذاهای رنگارنگ دارند.
 تصور می‌شود با حذف غذاهای سفید از بشقاب خود، خود را برای یک رژیم غذایی مغذی‌تر، که باعث کاهش وزن و بازگرداندن تعادل قند خون می‌شود، آماده می‌کنید.
برخی غذاهای سفید بسیار سالم هستند، مانند:
 سبزیجات: گل کلم، پیاز، سیر، شلغم، جعفری، قارچ
  آجیل و دانه‌ها: بادام هندی، کنجد، دانه کاج
  حبوبات: لوبیای سفید
  گوشت: ماهی سفید، مرغ
  لبنیات: شیر، ماست، پنیر
  سایرموارد: سفیده تخم مرغ، نارگیل
نان سبوس‌دار به جاي نان سفيد: نان‌های سبوس‌دار و غلات صبحانه از آردی تهیه می‌شود که حاوی دانه کامل، از جمله جوانه و سبوس است. محصول نهایی در مقایسه با نان سفید و فرآوری شده، ارزش غذایی طبیعی خود را حفظ می‌کند. خوردن نان سبوس‌دار تاثیرات افزایش وزن مشابه با نان سفید نیست. بهبود ارزش غذایی و افزایش محتوای فیبر در نان سبوس‌دار می‌تواند به مهار پاسخ قند خون کمک کرده و احساس سیری را بهبود بخشد و دریافت کالری مورد نیاز را آسان‌تر کند. همچنین بخوانید: کالری انواع نان
ماکارونی سبوس‌دار به جاي ماكاروني سفيد: ماکارونی درست شده از غلات کامل، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ماکارونی سفید باشد. ماکارونی سبوس‌دار معمولاً حاوی فیبر بیشتری است که می‌تواند احساس سیری و رضایت بیشتری را در شما ایجاد کند و خبرخوب این‌که فیبراضافی ماکارونی سبوس‌دار، می‌تواند به کند شدن روند هضم کربوهیدرات در بدن کمک کند و از کنترل بهتر قند خون پشتیبانی کند.
برنج قهوه‌ای به جاي برنج سفيد: برنج قهوه‌‌ای ساده‌‌ترین و مناسب‌‌ترین جایگزین برای برنج سفید است و جالب این‌که برنج قهوه ‌ای همان برنج سفید است با این تفاوت که تا این حد پردازش نشده است.برنج قهوه‌ای از نظر فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی نسبت به برنج سفید در رده بالاتری قرار می‌گیرد، بنابراین با مصرف آن از مواد مغذی اصلی گیاه بیشتر بهره‌مند خواهید شد.
میوه به‌جاي شكر سفيد: اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به شیرینی دارید و به سختی می‌توانید قند اضافی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، منابع طبیعی قند موجود در مواد غذایی کامل مانند میوه را انتخاب کنید.
میوه‌‌ها شامل قند ساده‌‌ای هستند که به لحاظ شیمیایی مشابه قند و شکر سفید هستند. با این‌حال، این گروه مغذی حاوی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی ‌اکسیدان‌‌هایی هستند که بسیار مفیدند و می‌توانند اثرات مضر ناشی از مصرف قندوشکر سفید را به حداقل برسانند.
گیاهان و ادویه رنگارنگ به جاي نمك: گیاهان و ادویه‌ها منابع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند که می‌توانند در کاهش التهاب و تنظیم قندخون نقش داشته باشد. سعی کنید از گیاهانی مانند پونه کوهی، ریحان، آویشن، رزماری و هم‌چنین ادویه‌هایی مانند دارچین، جوزهندی، زردچوبه، پاپریکا و فلفل کاین استفاده کنید تا بدون استفاده از نمک به غذا طعم دهید.