رد پای ویروس دوباره نمایان شد

زنگ خطر در ۶ استان؛

بررسی‌ها و آمارهای وزارت بهداشت و البته ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نشان می‌دهد که رد پای ویروس دوباره نمایان شده است.

رد پای ویروس دوباره نمایان شد

بررسی‌ها و آمارهای وزارت بهداشت و البته ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نشان می‌دهد که رد پای ویروس دوباره نمایان شده است.
به گزارش  مهر، آن طور که از لابه لای گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت می‌توان برداشت کرد، این است که بیماری کووید ۱۹ دوباره خیز گرفته و آرام آرام در حال افزایش مجدد موارد ابتلاء است. این وضعیت در کلانشهر تهران و البته یکی دو شهر بزرگ دیگر کشور هم مشهود است.
محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که شواهد از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی پس از تجمعات و سفرهای اخیر حکایت دارد، گفت: این وضعیت به خصوص در
 ۶ استان مشهود است.
وی نسبت به روند صعودی آمار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و افزود: این موضوع موجب نگرانی جدی است. به هر صورت بعد از برگزاری تجمعات شاهد افزایش آمارها هستیم و این نشانگر آن است که باید نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی، گفت: نباید این تصور که دوران سخت کرونا را پشت سر گذاشته ایم و وضعیت خوب شده است به مردم انتقال داده شود. واقعیت این است که هر بار به مردم این تصویر که اوضاع خوب شده است ارائه می‌شود شاهد کاهش رعایت توصیه‌ها و مجدداً افزایش آمارها هستیم.
ظفرقندی افزود: در حال حاضر تأمین واکسن در سریع‌ترین زمان ممکن باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که واکسیناسیون می‌تواند چرخه بیماری را قطع کند و زنجیره انتقال ویروس را در موارد متعدد دچار گسست کند.
در همین حال، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آمار ۱۹۱۶ بیمار بستری با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های استان تهران، گفت: این آمار با یک رشد سه درصدی در شبانه روز گذشته همراه بوده است.
آمارها نشان می‌دهد که میزان ترخیص در تهران کاهش پیدا کرده و از ۳۰۰ نفر به ۱۵۰ بیمار کاهش یافته است. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته میزان مرگ و میر ۱,۴ برابر نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل آن افزایش یافته است.