ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی می‌شود

ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی می‌شود

دماوند-ایرج صادقعلی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه ورود و خروج دام به مراتع شهرستان دماوند ساماندهی خواهد شد، گفت: تمدید پروانه چرای دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان انجام می‌شود.
جمشید جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار آفرینش اظهار داشت:شهرستان دماوند با دارا بودن مساحتی معادل یکصد و ۵۷ هزار هکتار اراضی ملی، گیاهان و پوشش‌های مرتعی سالیانه تامین کننده نیاز علوفه‌ای حدود ۸۰ هزار واحد دامی در مراتع روستایی و عمومی می‌باشد.
وی افزود: از آنجایی که ممکن است برخی از دامداران خارج از موضوع مندرج در پروانه مبادرت به چرای دام نموده و یا علیرغم نداشتن دام اقدام به اجاره پروانه مرتع‌داری نمایند، بدون شک حضور دام‌های غیر مجاز که با از بین رفتن گیاهان مرتعی همراه است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت:علاوه بر خطر بروز سیلاب، تهدید جدی برای حفاظت منابع خاک نیز محسوب می‌گردد.
 تمدید پروانه چرای دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان انجام می‌شود
جویباری عنوان کرد:بدیهی است عدم مدیریت صحیح در کنترل و چرای دام از عوامل بازدارنده در بهبود وضعیت مراتع می‌باشد.
وی تصریح کرد: به همین منظور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با هدف ساماندهی دام در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی دفتر خدمات پیشخوان دولت و ارسال پیامک اقدام به اطلاع رسانی به مرتعداران درخصوص تمدید پروانه چرا نموده است.