تغییرات آب و هوایی چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟

افزایش دما برای افراد مبتلا به بیماری ام اس با عوارضی همراه است چرا که این افراد باید دمای بدن خود را پایین نگه دارند. حساسیت به گرما مشخصه اختلال سیستم عصبی مرکزی است.

افزایش دما برای افراد مبتلا به بیماری ام اس با عوارضی همراه است چرا که این افراد باید دمای بدن خود را پایین نگه دارند. حساسیت به گرما مشخصه اختلال سیستم عصبی مرکزی است.
به گزارش ایسنا، بنابراین سوال این است که با افزایش دما ناشی از تغییرات آب و هوایی چه اتفاقی برای این بیماران خواهد افتاد؟ تعداد بیشتری از بیماران ام اس روانه اورژانس بیمارستان ها می شوند.
یک مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن غیر معمول دمای هوا باعث می شود تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به ام اس به اورژانس یا به پزشک مراجعه کنند.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: افزایش مراجعه این بیماران به اورژانس ناچیز است اما تاثیر شرایط آب و هوایی حائز اهمیت است.
محققان تاکید کردند: می دانیم که میانگین دمای جهانی هر سال همچنان افزایش پیدا می کند و پیش بینی می شود هر دو الگوی هوا و دما با گذشت زمان تغییر کند و بی ثبات تر شود. در این شرایط تاثیرات مخرب آن بر سلامت عموم مردم و برخی گروه های پرخطر تایید شده است که از آن جمله می توان به بیماران قلبی، ریوی، مبتلایان به زوال عقل و اختلالات روانی اشاره کرد.
به گفته محققان آمریکایی اما وقتی تحقیقات و اطلاعات بررسی می شوند داده های چندانی در مورد تاثیر الگوهای هوا و دما در افراد مبتلا به ام اس وجود ندارد.
در این بررسی اطلاعات بیش از ۱۰۶ هزار آمریکایی مبتلا به بیماری ام اس مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که افزایش غیر معمول دمای هوا با ۵۹۲ مورد مراجعه بیشتر این بیماران به اورژانس، ۱۲۶۰ مورد بستری بیشتر و ۱۹۶۰ مورد بیشتر درمان سرپایی ارتباط دارد.
به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه آمده است: در شرایط آب و هوایی گرم بیماران مبتلا به ام اس چهار درصد بیشتر از شرایط معمول احتمال دارد به اورژانس مراجعه کنند.