روند نزولی کرونا در همه‌ استان‌ها آغاز شده است

روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس‌جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند نزولی در همه استان‌ها آغاز شده است، گفت: واکسنی که در اختیار ما هست محدود است و ناچاریم سراغ گروه‌های در معرض خطر برویم.


رئیس‌جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند نزولی در همه استان‌ها آغاز شده است، گفت: واکسنی که در اختیار ما هست محدود است و ناچاریم سراغ گروه‌های در معرض خطر برویم.
به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک عید سعید فطر گفت: یکی از مسائل ما که تکلیف بوده و بر گردن ماست، مسئله سلامت جامعه و سلامت اجتماعی است. اجرای دقیق پروتکل‌ها را به عنوان وظیفه ملی، دینی و انسانی باید مورد مراعات قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در گزارش امروز مطرح شد که خوشبختانه همه استان‌ها روند کاهشی و نزولی‌شان هم در ابتلا و هم در فوت شروع شده است، اظهار داشت: مردم در کنار روزه، پروتکل‌ها را رعایت کرده، در مغازه و بازار را بستند و از سفرها صرف نظر کردند. همه اینها دست به دست هم دادند و در کنار کادر پر تلاش درمان کمک کرد.
رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه شاهد شرایط بهتری هستیم، تصریح کرد: شاید این تعبیر را بتوانیم بکنیم که در موج چهارم از پیک قطعاً عبور کردیم و در مسیر شرایط نزولی هستیم. البته به معنای تمام شدن نیست بلکه در مسیری قرار گرفتیم که با یاری هم می‌توانیم زودتر از پیک چهارم خلاص شویم. باید تلاش ما سریع‌تر کردن شیب کاهش‌ها باشد. باید تلاش کنیم به سمت پیک جدیدی حرکت نکنیم.
وی اضافه کرد: من این نکته را هم به شوخی یا جدی به مردم بگویم که، فکر می‌کنند واکسن که آمده، اول ما واکسن زده‌ایم. به خدمت مردم با صداقت این را بگویم که من هم که رییس جمهور کشور هستم تاکنون واکسن نزده‌ام برای اینکه نوبت من نرسیده است. ما مانند مردم یعنی همان روزی که افراد ۷۰ سال به بالا واکسن تزریق کنند، افرادی که از مسئولان ما ۷۰ سال به بالا هستند، استفاده خواهند کرد و وقتی که ۶۵ سال برسد، آنها استفاده خواهند کرد.
روحانی یادآور شد: من سراغ ندارم هیچ مسئول سطح بالایی در این کشور که در غیر چارچوب سند واکسیناسیون از واکسن استفاده کرده باشد و یا بخواهد استفاده کند. گاهی به من می‌رسند از من سوال می‌کنند، و من می‌گویم واکسن نزده‌ام، باورشان نمی‌شود و می‌خندند که یعنی مقصود شما این هفته است. همه مسئولان و مقامات ما به همین صورت هستند.