واکسیناسیون ما، واکسیناسیون آن‌ها!

حداقل این نکته بر اغلب جهانیان، واضح و مبرهن شده است که بخش قابل توجهی از شهروندان کشور آمریکا، اعتقادی به وکسیناسیون ندارند و این مسئله، معضل امروز و در ارتباط با پاندمی کرونا نیست، که از سال‎های گذشته جنبش ضدواکسیناسیون در این کشور آغاز شده است. بدین معنی که برخی از شهروندان این کشور اجازه نمی‎دهند نه به خود و نه فرزندان‎شان، هیچ نوع واکسنی تزریق شود. فعالیت مخالفان واکسیناسیون در آمریکا به اندازه تاریخ واکسیناسیون قدمت دارد.


حداقل این نکته بر اغلب جهانیان، واضح و مبرهن شده است که بخش قابل توجهی از شهروندان کشور آمریکا، اعتقادی به وکسیناسیون ندارند و این مسئله، معضل امروز و در ارتباط با پاندمی کرونا نیست، که از سال‎های گذشته جنبش ضدواکسیناسیون در این کشور آغاز شده است. بدین معنی که برخی از شهروندان این کشور اجازه نمی‎دهند نه به خود و نه فرزندان‎شان، هیچ نوع واکسنی تزریق شود. فعالیت مخالفان واکسیناسیون در آمریکا به اندازه تاریخ واکسیناسیون قدمت دارد. بخش بزرگی از آن‌ها والدین مضطرب و گاه دارای فرزندان بیمار هستند که نشانگان بیماری کودکان آن‌ها معمولا هم‎زمان با تزریق واکسن‌های خردسالی ظهور یا شدت یافته است.و البته این مسئله در مورد واکسیناسیون کووید19، برای این کشور مشکلاتی ایجاد کرده، تا جایی‌که دولت برای ترغیب این بخش از مردم، مشوق‌هایی در نظر گرفته، مشوق‌هایی چون پرداخت پول و یا جایزه‌ای مانند همبرگر و سیب‌زمینی سرخ شده!
همین را بگذارید در کنار کشور ما که اغلب مردم آن، عاقلانه و بسیار منطقی خواهان خروج از این بحران و بازگشت به زندگی عادی هستند و بازگشت به زندگی روزمره و سلامتی را در گرو تزریق واکسن می‌دانند، اما ورود قطره‌چکانی و توزیع نامناسب و واکسن‌خواری و شیوع بازار سیاه انواع واکسن، موجب شده است بسیاری از مردم در صف و نوبت بمانند وبرخی تا نوبت‌شان برسد، مبتلا شده و جان خود را از دست می‌دهند. از مسئولان انتظار می‌رود با احترام به چنین مردم فهیمی که جانانه برای آزمایش واکسن ایرانی هم با تعداد کثیر، ثبت نام کرده‌اند، روند تزریق واکسن را در مسیر سریع، صادقانه و بدون واکسن‌خواری قرار داده و بدون مماشات با متخلفان در این زمینه برخورد کنند. ضمن این‌که انتظار می‌رود برای جلوگیری از هر نوع سوءبرداشتی، هنگام واکسیناسیون به فردی که واکسینه می‌شود در مورد نوع واکسن و عوارضی که ممکن است داشته باشد نیز توضیحات لازم داده شود.