توزیع ۵.۵ میلیون دوز واکسن در کشور نگران ویروس هندی هستیم

علیرضا رئیسی اعلام کرد؛

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه تا کنون ۵.۵ میلیون واکسن توزیع شده اظهار کرد: بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تزریق بر اساس اولویتها انجام شده است.

توزیع ۵.۵ میلیون دوز واکسن در کشور  نگران ویروس هندی هستیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه تا کنون ۵.۵ میلیون واکسن توزیع شده اظهار کرد: بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تزریق بر اساس اولویتها انجام شده است.
به گزارش  مهر، علیرضا رئیسی در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، به ارائه گزارشی از تصمیمات و مصوبات ستاد پرداخت و روند بیماری کرونا و برنامه واکسیناسیون را تشریح کرد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نمودارها نشان می‌دهد در بیشتر استان‌ها روند نزولی کرونا به سرعت ادامه پیدا می‌کند، گفت: در سه
استان جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید مراقبت‌های بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نگران گسترش سوش ویروس هندی و آفریقایی در این سه استان هستیم، افزود: اگر پروتکل‌ها درست رعایت نشود ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سوش انگلیسی در آنجا شایع شد و سپس به همه جا رسید این روند در این ۳ استان هم تکرار شود. در حال حاضر روند کرونا در این استان‌ها تحت کنترل است اما هشدارهای لازم نیز داده شده است.به گفته رئیسی، در بقیه استان‌ها روند نزولی خوبی مشاهده می‌شود، فقط رعایت چند نکته ضروری است که باید دقت بیشتری از سوی هموطنان صورت گیرد که از آنها برگزاری جشن‌ها و مراسم عروسی پس از ماه مبارک رمضان است و همچنین با گرم شدن هوا در محیط‌های بسته، امکان شیوع کرونا وجود دارد که عامل خطر است و باید دقت لازم انجام شود.
رئیسی در مورد توزیع واکسن کرونا نیز گفت: خوشبختانه تاکنون ۵.۵ میلیون واکسن توزیع شده و بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تزریق انجام شده است.
وی ادامه داد: واکسیناسیون افراد ۸ سال تمام و
 ۷۵ ساله‌ها نیز هفته گذشته انجام شده و از امروز ثبت‌نام برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در سامانه salamat.gov.irآغاز شده است و فردای ثبت‌نام از طریق پیامک، زمان و مکان انجام واکسیناسیون به افراد اطلاع داده می‌شود.