منتظر گل دقيقه نودي كوويد۱۹ باشيم!

وزیر بهداشت نگران است. وزير بهداشت مي‌گويد كروناويروس، چموش‌تر شده است.

منتظر گل دقيقه نودي كوويد۱۹ باشيم!


وزیر بهداشت نگران است. وزير بهداشت مي‌گويد كروناويروس، چموش‌تر شده است. وزير بهداشت معتقد است برخي دستگاه‌ها در مورد عادي شدن اوضاع و از بين رفتن خطر ابتلا به اين بيماري تصورات غلطي دارند و همين موجب شده به روال عادي زندگي و كسب‌وكار برگردند. و البته مشخص است كه نبايد در مورد كه و چه بودن اين برخي دستگاه‌ها بحث و صحبتي داشته باشيم چرا كه همه مي‌دانيم اين بعضي‌ها شامل مسئولاني در بدنه دولت مي‌شوند كه با بازگشايي‌ها اوضاع را عادي كردند اگرچه به‌طور مداوم هشدار مي‌دهند كه مردم تحت هر شرايطي بايد پروتكل‌ها را رعايت كنند؛ اما وقتي در اتوبوس و مترو نفس‌به‌نفس و صورت‌به‌صورت مسافران ديگر فشرده شده‌اي، سخن گفتن از پروتكل به قول وزير بهداشت مضحك به نظر مي‌رسد!
وزير بهداشت نگران اين است كه ما بالاخره در دقيقه نود از كوويد19، گل خواهيم خورد و اين يك واقعيت اجتناب‌ناپذير است. براي جلوگيري از چنين اتفاق دردناكي تنها كاري كه ما مردم مي‌توانيم انجام دهيم اين است كه پروتكل‌ها را به هر نحوي كه شده رعايت كنيم. ماسك بزنيم،
ژل ضدعفوني به همراه داشته باشيم و هر از گاهي دست‌ها و وسايل خود را ضدعفوني كنيم. سعي كنيم-هر چند كمي مشكل است- در ساعات پيك بيرون نزنيم و هزينه دير رسيدن به محل كار را به جان بخريم تا جان‌مان را بر سر گل دقيقه نودي كوويد19 نگذاريم.
حقيقت ماجرا اين است كه در ميدان مبارزه با كرونا، ما بازيكنان از پيش بازنده هستيم اگر و اگر خودمان فكري براي حفظ جان خود و ديگران نكنيم. حتي حفظ جان ديگران در اين زمينه مهم است، هرچه تعداد افرادي كه ماسك مي‌زنند بيشتر باشد، تعداد مبتلايان كمتر شده و گل دقيقه نودي، به تاخير خواهد افتاد. چنين است كه بايد تمام همّ‌وغم خود را بگذاريم روي رعايت‌هاي فردي و عمومي و از همراهان مسافر خود بخواهيم حتما ار ماسك استفاده كنند و يا به مسافران بدون ماسك تذكر داده و از آنان فاصله بگيريم. متوجه اين نكته مهم باشيم كه ما هم بايد به اندازه وزير بهداشت نگران باشيم... بايد نگران و مراقب باشيم!