دستور رئيسي به دادستان کل براي بازگرداندن مفسدان متواري

در جلسه شوراي عالي قضائي مطرح شد؛

رئيس دستگاه قضا، به دادستان کل کشور و معاون بين الملل قوه قضائيه براي پيگيري مجدانه بازگرداندن مفسدين متواري به خارج از کشور دستور داد.

دستور رئيسي به دادستان کل براي بازگرداندن مفسدان متواري

رئيس دستگاه قضا، به دادستان کل کشور و معاون بين الملل قوه قضائيه براي پيگيري مجدانه بازگرداندن مفسدين متواري به خارج از کشور دستور داد.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائيه، سيد ابراهيم رئيسي در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه، با گراميداشت ياد و خاطر امام خميني (ره)، تحول خواهي و تحولگرايي را از مهم ترين ويژگي‎هاي شخصيتي و فکري آن حضرت دانست و تأکيد کرد: امام خميني (ره) به ما آموخت که دين و آموزه‎هاي ديني مي‎تواند زندگي انسان معاصر را اداره کند.آيت‎ الله رئيسي با تأکيد بر لزوم اجراي عدالت تصريح کرد: بعد از توحيد، هيچ مفهومي در آموزه‎هاي ديني ما فراگيرتر از عدالت نيست و همه قوا و دستگاه‎ها در تحقق عدالت در کشور نقش دارند که بايد فراتر از حر‎ف‎ها و بخشنامه‎ها، براي تحقق عدالت گام جدي بردارند.
رئيس قوه قضائيه با بيان اين‎که عدالتخواهي بايد سرلوحه انديشه و اقدامات مجريان عدالت باشد تا مردم به معني واقعي کلمه طعم شيرين عدالت را بچشند، از اقدامات صورت گرفته در ادوار مختلف دستگاه قضايي تقدير و تأکيد کرد: اراده جدي نيروهاي کارآمد مي‎تواند منشاء خدمات و تحولات و انجام کارهاي بزرگ باشد.
آيت ‎الله رئيسي در همين راستا خاطر نشان کرد که در همين مدت اخير و با وجود شيوع کرونا، 51 درصد پرنده‎هاي معوقه در استان تهران و 60 تا 70 درصد اين پرونده‎ها دربرخي استان‎هاي ديگر کشورمان رسيدگي و مختومه شده‎اند.

مبارزه با فساد و پولشويي صرفاً با معاهده‎هاي کاغذي امکان‎پذير نيست

وي همچنين با اشاره به قاطعيت دستگاه قضايي در رسيدگي به پرونده‎هاي فساد اقتصادي، يکي از مصاديق ظلم و بي عدالتي را پناه‎ دادن غربي ها به مجرمان و مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقين عنوان کرد و گفت: اين‎که غرب به يک متهم يا مجرم اقتصادي که با پول‎هاي حرام فرار کرده پناه بدهد، با هيچ‎يک از قواعد بين المللي سازگار نيست.
رئيس قوه قضائيه با بيان اين‎که مبارزه با پولشويي و جرايم سازمان يافته صرفاً با تدوين و تصويب معاهدات و ميثاق نامه‎ها تحقق نمي يابد بلکه بايد اراده جدي براي اجراي اين ميثاق نامه‎ها هم باشد، دادستان کل کشور و معاون بين الملل قوه قضاييه را مأمور پيگيري استرداد متهمان متواري پرونده‎هاي مفاسد اقتصادي کرد.

توصيه رئيس دستگاه قضا به متهمان فراري پرونده‎هاي اقتصادي

آيت ‎الله رئيسي همچنين به کساني که نام آنها به عنوان متهم در پرونده‎هاي فساد اقتصادي مطرح است اما از کشور خارج شده‎اند نيز هشدار داد که احساس نکنند مي‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسليم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم براي جامعه مفيد دانست.
در اين نشست حجت‎الاسلام والمسلمين منتظري دادستان کل کشور با ارائه گزارشي درباره خبرمنتشر شده درباره سرقت اطلاعات کاربران يکي از اپراتورهاي تلفن همراه، اعلام کرد که شناسايي عوامل هک و نفوذ و کساني که احتمالاً در حفظ اطلاعات کابران قصور يا تقصير داشته‎اند، در دستور کار دادستاني کل کشور قرار گرفته است.