درخواست سازمان جهاني بهداشت از کشورها براي تداوم محدوديت‌هاي کرونايي

سازمان جهاني بهداشت (WHO) با اشاره به اينکه وضعيت شيوع کرونا در جهان وخيم‌تر شده و در آمريکاي مرکزي نيز به اوج خود رسيده، از کشورها خواسته تا اقدامات خود را براي مهار شيوع کروناويروس جديد افزايش دهند.به گزارش ايسنا، تدروس آدهانوم، دبير کل سازمان جهاني بهداشت اعلام کرد روز يک‌شنبه بيش از ۱۳۶ هزار مورد جديد ابتلا به کوويد-۱۹ در سراسر جهان تاييد شد که بيشترين شمار روزانه‌ايست که تاکنون به ثبت رسيده است.وي افزود با گذشت بيش از شش ماه از وقوع همه‌گيري کرونا اکنون وضعيت شيوع شدت گرفته و زمان مناسبي براي توقف يا کاهش اقدامات مقابله‌اي با آن براي کشورها محسوب نمي‌شود.

درخواست سازمان جهاني بهداشت از کشورها براي تداوم محدوديت‌هاي کرونايي

 سازمان جهاني بهداشت (WHO) با اشاره به اينکه وضعيت شيوع کرونا در جهان وخيم‌تر شده و در آمريکاي مرکزي نيز به اوج خود رسيده، از کشورها خواسته تا اقدامات خود را براي مهار شيوع کروناويروس جديد افزايش دهند.به گزارش ايسنا، تدروس آدهانوم، دبير کل سازمان جهاني بهداشت اعلام کرد روز يک‌شنبه بيش از 136 هزار مورد جديد ابتلا به کوويد-19 در سراسر جهان تاييد شد که بيشترين شمار روزانه‌ايست که تاکنون به ثبت رسيده است.وي افزود با گذشت بيش از شش ماه از وقوع همه‌گيري کرونا اکنون وضعيت شيوع شدت گرفته و زمان مناسبي براي توقف يا کاهش اقدامات مقابله‌اي با آن براي کشورها محسوب نمي‌شود.

    مايک رايان، رئيس فوريت‌هاي پزشکي سازمان جهاني بهداشت نيز اعلام کرد: اين عفونت در کشورهاي آمريکاي مرکزي از جمله گواتمالا هنوز در حال افزايش است و بيماري همه‌گير به وضعيت "پيچيده‌اي" رسيده است.وي با نگران کننده دانستن وضعيت اين منطقه در حال حاضر، خواستار رهبري شديد دولت و پشتيباني بين المللي از منطقه شد.

    از سوي ديگر برزيل اکنون يکي از مراکز شيوع اين بيماري همه‌گير بوده و پس از ايالات متحده آمريکا بيشترين شمار مبتلايان به کوويد-19 را در جهان به خود اختصاص داده است. همچنين شمار قربانيان اين بيماري در برزيل هفته گذشته از ايتاليا پيشي گرفت.

    وزارت بهداشت برزيل پس از حذف آمار و ارقام جمع آوري شده براي مرگ و مير کروناويروس در اين کشور از يک وب سايت ملي، سردرگمي و جنجال بيشتري را با انتشار دو مجموعه متناقض از ارقام براي آخرين موارد ابتلا و تلفات ايجاد کرد.