خريد متري مسكن از بورس؛ راهي براي خانه‌دار شدن!

يك نكته از هزاران

شما، به‌خصوص اگر از قشر متوسطي كه طبعا در حال ريزش به زير خط فقر هستيد و از خريد خيلي كالاها، مانند مسكن، نااميد شده‌ايد، بله همين شما مي‌توانيد با ورود به بورس و خريد متري مسكن كه از ۵ متر! آغاز مي‌شود، خانه‌دار شويد!


شما، به‌خصوص اگر از قشر متوسطي كه طبعا در حال ريزش به زير خط فقر هستيد و از خريد خيلي كالاها، مانند مسكن، نااميد شده‌ايد، بله همين شما مي‌توانيد با ورود به بورس و خريد متري مسكن كه از 5 متر! آغاز مي‌شود، خانه‌دار شويد! البته اين ديگر به خودتان مربوط است كه قواعد بازي در بورس را به هر نحوي كه شده ياد بگيريد و اين 5 متر را هي بيشتر و بيشتر كنيد تا جايي كه بتوانيد خود و خانواده‌تان در آن جا بشويد. آناني كه مسكن را وارد بورس كرده‌اند و متري مي‌فروشند معتقدند:«یکی از اهداف اجرایی شدن این طرح این است که در شرایط تورمی بتواند به خانه‌دار شدن مردم و خریداران مسکن کمک کند، ضمن این‌که برای سازندگان انبوه مسکن نیز روش مناسب تامین مالی به شمار می‌رود.» اين‎ها گفته‌هاي اميدواركننده عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم است كه چنين ادامه مي‌يابد:«طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس کالای ایران فرصتی برای خانه‌دار شدن جوانان است، سرمایه‌گذاران با توجه به میزان سرمایه خود می‌توانند پس از انتشار اوراق سلف موازی مسکن در بورس کالا به اندازه سرمایه خود چند متر مسکن خریداری کنند و در موعد سررسید نیز امکان تحویل مسکن براساس متراژهای مشخص شده یا تسویه نقدی وجود خواهد داشت.»، يعني اگر شماي خريدار جوان، نتوانيد بيشتر از 5 متر بخريد هم مي‌توانيد مي‌توانيد برويد سراغ فروشنده و 5 متر خود را درخواست كنيد! البته مي‌توانيد بورس‌بازي را هم بياموزيد و در نهايت اين ديگر مشكل سرمايه‌گذار جوان است كه با وجود بيكاري و قرض و وام‌هاي مختلف بتواند خود را 5 متر 5 متر بالا بكشد تا روزي بتواند اين 5 مترها را به هم وصل كرده و در نهايت متراژ مورد نيازش را دريافت كند.
مدیرعامل بورس کالا مي‌گويد بر مبنای اين طرح، متقاضیان متراژ مشخصی از مسکن را خریداری کرده و مابه‌التفاوت کیفیت آن از جمله طبقه و نور را در زمان تحویل می‌پردازند.
پس مي‌بينيد كه مي‌توانيد هنگام تحويل مسكن بورسي خود در باره طبقه و ميزان نورگيري آن هم چانه بزنيد و مابه‌التفاوتش را به صورت «دیسکانت اف پرمیوم»! در زمان تحویل بپردازيد.
 اين‌گونه به نظر مي‌رسيد كه با ورود مسكن به بورس، قيمت مسكن پائين‌تر بيايد و ارزان‌تر شود. اما حقيقت آن‌چه اتفاق افتاده اين است كه گران شدن مسكن، حتي با وجود خريدار نداشتن، هم‌چنان به راه خود مي‌رود.
ترسناك‌تر از همه اين‌ها، اين است كه معاون وزیر جهاد و مدیر عامل سازمان تعاون روستایی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته:«زعفران در بورس عرضه می‌شود و قیمت آن تا چند رورز آینده دو برابر خواهد شد.»
اگر بر همين گفته استناد كنيم، مي‌توانيم به‌راحتي به اين نتيجه برسيم كه ارائه هرچيزي در بورس، قيمت آن‌را دوبرابر مي‌كند؛ حالا چه مسكن باشد، چه زعفران.