وزیر بهداشت دستورالعمل ویژه آموزش علوم پزشکی را اعلام می‏کند

معاون وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت دستورالعمل ویژه آموزش علوم پزشکی را اعلام می‏کند

وزیر بهداشت دستورالعمل ویژه آموزش علوم پزشکی را اعلام می‏کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه دستورالعمل آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی وزیر بهداشت خبر داد و گفت:اولویت با آموزش حضوری است.
دکتر ابوالفضل باقری در گفتگو با مهر افزود: تا
چند روز آینده وزیر بهداشت، شیوه آموزش در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی را برای اجرا در سال تحصیلی جدید اعلام می‏کند.
وی افزود: این شیوه آموزش دارای چند شاخصه مهم است که یک اینکه آموزش‏ها به صورت ترکیبی ارائه می‏شود و ارجحیت با آموزش حضوری است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: نکته دوم این است که تاکید داریم تمام درس‏ها و رشته‏هایی که به آزمایشگاه و عرصه نیاز دارد، باید
به صورت حضوری برگزار شوند.
باقری خاطرنشان کرد: نکته سوم درباره آزمون‏ها است.تمام آزمون‏های دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری و روش الکترونیک برگزار می‏شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برای بازگشایی کامل دانشگاه ها باید هماهنگی در زمینه خوابگاه ها صورت گیرد که این موضوع با هماهنگی معاونت
دانشجویی و فرهنگی در حال انجام است و تمهیداتی دیده شده که با رعایت پروتکل‏های بهداشتی خوابگاه ها مورد استفاده قرار می‏گیرند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره وضعیت آموزش دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه های علوم پزشکی گفت:آموزش دانشجویان جدیدالورود به احتمال زیاد مجازی خواهد بود اما هر دانشجو در
ترم جدید باید حداقل در روزهایی که مشخص می‏شود جهت آشنایی با دانشگاه و دروس آزمایشگاهی و عملی در دانشگاه حضور پیدا کند.
وی درباره همکاری با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هماهنگی لازم برای واکسیناسیون دانشجویان را با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهد اما از نظر پروتکل های بهداشتی دانشگاه های وزارت علوم ضوابط خود را اعلام می‏کنند.