مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

وزیر راه و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کاهش التهاب بازار مسکن و تشویق به افزایش ساخت و ساز را اعلام کرد.

مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

وزیر راه و شهرسازی مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کاهش التهاب بازار مسکن و تشویق به افزایش ساخت و ساز را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در پایان جلسه ستاد اقتصادی دولت که با موضوع بررسی بازار مسکن برگزار شد، اظهارداشت: افزایش قیمتی که در بازار مسکن رخ داده متأثر از رویکرد غیرمصرفی در بازار مسکن و تبدیل شدن مسکن به کالای سرمایه‌ای است. باید تمهیداتی اندیشیده شود که سرمایه‌هایی که قرار است به بازار مسکن بیاید به بازارهای دیگر منتقل شود تا تلاطم در بازار مسکن ایجاد نشود.
وی درباره اجاره بها گفت: در سال‌های اخیر تعداد مستأجران رشد داشته و در کل کشور ۳۰ درصد جمعیت و در تهران ۴۳ درصد شهروندان مستأجر هستند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش اجاره بها برای حقوق بگیران مشکل ایجاد کرده و همچنین کرونا نیز سبب شده تا کسب و کارهای غیرکارمندی درآمد نداشته باشند و این مشکل مستأجران را مضاعف کرده است.
اسلامی یادآور شد: دولت قصد دارد کمک کند تا در شرایط کرونایی بخشی از مستأجرانی که نیازمند حمایت هستند، تسهیلات حمایتی دریافت کنند به همین منظور کمیته‌ای متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده تا تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.
وی درباره دیگر مصوبات این جلسه تأکید کرد: قرار شد تا ساخت و ساز افزایش یابد به همین منظور سیاست انقباضی صدور پروانه وجود داشت و سختگیری‌هایی در فروش تراکم دیده می‌شود که قرار شد این سخت گیری ها رفع شود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا شهرداری‌ها صدور پروانه ساخت را تسهیل و تسریع کنند.