مسافران معترض با ۵۱۴۹ تماس بگیرند

جزییات اجرای پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها؛

معاون مسافری راه آهن گفت: طبق پروتکل‌ها یک خانواده می‌تواند در یک کوپه حضور داشته باشد بنابراین فروش بلیت به ۴ نفر از یک خانواده در یک کوپه چهار نفره بلامانع است در غیر این صورت برای کوپه‌های چهار نفره دو بلیت و برای کوپه‌های ۶ نفره سه بلیت فروخته شود.


معاون مسافری راه آهن گفت: طبق پروتکل‌ها یک خانواده می‌تواند در یک کوپه حضور داشته باشد بنابراین فروش بلیت به 4 نفر از یک خانواده در یک کوپه چهار نفره بلامانع است در غیر این صورت برای کوپه‌های چهار نفره دو بلیت و برای کوپه‌های 6 نفره سه بلیت فروخته شود.
میر حسن موسوی در گفت وگو با  ایلنا درباره نحوه اجرای  فاصله گذاری اجتماعی در قطارها و بلیت فروشی براساس این پروتکل‌ها اظهار داشت: طبق پروتکل‌ها یک خانواده می‌تواند در یک کوپه حضور داشته باشد. بنابراین فروش بلیت به 4 نفر از یک خانواده در یک کوپه چهار نفره بلامانع است در غیر این صورت برای کوپه‌های چهار نفر دو بلیت و برای کوپه‌های 6 نفره سه بلیت فروخته شود.
وی ادامه داد: در روزهای اول برای تست اجرای این پروتکل دو واگن اختصاص یافت که رییس قطار آن را مدیریت می‌کرد اما ظرف یک هفته تا ده روز سیستم فروش را بر اساس این پروتکل اصلاح کردیم.
وی افزود: باید توجه داشت که وقتی به دو نفر یک کوپه به فروش می‌رود مسافران هزینه بیشتری بابت خرید بلیت یک صندلی نمی‌پردازند.
معاون مسافری راه آهن با تاکید بر اینکه هر مسافری که نسبت به عدم رعایت این پروتکل‌ها اعتراضی داشت با سامانه 5149 تماس حاصل کند و شکایت و اعتراض خود را به راه آهن اعلام کند، گفت: مسافران از هر نقطه‌ای می ‌توانند با شماره 5149 و کد 021 تماس بگیرند و این سامانه
 24 ساعته فعال است و پاسخ شکایت و اعتراض به مسافر شاکی و معترض اعلام می‌شود. موسوی تاکید کرد: باید از شرکت‌های حمل و نقل ریلی تشکر و قدردانی کرد چراکه با وجود اینکه خسارات زیادی را متحمل شدند اما برای رعایت این پروتکل‌ها همراه بودند.