تولید ۸۰۰ لیتر گلاب و ۴۰۰ گرم زعفران توسط دانش آموزان مدرسه شبانه‌روزی سفیدچاه بهشهر

بازدید مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران از مدرسه شبانه‌روزی آیت الله نصیری سفید چاه؛

مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران طی بازدید از مدرسه شبانه‌روزی آیت الله نصیری سفیدچاه از دستاورد یک سال اخیر این دبیرستان که تولید ۸۰۰ لیتر گلاب و ۴۰۰ گرم زعفران توسط دانش‌آموزان بود خبر داد.علیرضا سعدی‌پور با همراهی علی بیکی مدیر آموزش و پرورش بهشهر، مهدوی رئیس اداره ابتدایی آموزش و پرورش استان و بخشنده رئیس حراست آموزش و پرورش مازندران در مدرسه شبانه روزی آیت الله نصیری سفیدچاه منطقه هزارجریب بهشهر حضور پیدا کرد.

 


 


ساری-امیر حسین طاهریان
مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران طی بازدید از مدرسه شبانه‌روزی آیت الله نصیری سفیدچاه از دستاورد یک سال اخیر این دبیرستان که تولید  ۸۰۰ لیتر گلاب و ۴۰۰ گرم زعفران توسط دانش‌آموزان بود خبر  داد.علیرضا سعدی‌پور با همراهی علی بیکی مدیر آموزش و پرورش بهشهر، مهدوی رئیس اداره ابتدایی آموزش و پرورش استان و بخشنده رئیس حراست آموزش و پرورش مازندران در مدرسه شبانه روزی آیت الله نصیری سفیدچاه منطقه هزارجریب بهشهر حضور پیدا کرد.
مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در این بازدید ضمن گفتگو صمیمانه با دانش‌آموزان و کادر مدرسه از تولیدات گیاهان دارویی از جمله زعفران و گلاب بازدید کرد. در این دبیرستان زمینی به متراژ ۴۰۰۰ متر به کاشت زعفران، گل‌محمدی و دیگر گیاهان دارویی اعم از آویشن، بهلیمو، رزماری، نعناع و...که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است اختصاص یافت.
رحمتی مدیر دبیرستان آیت الله نصیری هدف از ایجاد رشته کشت گیاهان دارویی و زعفران را آشنایی دانش‌آموزان به مبحث بازاریابی و درآمدزایی دانست و افزود: در راستای خودکفایی دانش‌آموزان از نظر مالی در مزارع بستری فراهم کردیم که این عزیزان توانستند طی یک سال اخیر ۸۰۰ لیتر گلاب و ۴۰۰ گرم زعفران تولید کنند.شایان ذکر است دبیرستان آیت‏الله نصیری سفیدچاه منطقه
هزار جریب در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و در حال حاضر ۲۵ دانش‌آموز در رشته کشت گیاهان دارویی و زعفران و
۱۷ دانش‌آموز در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.