جهش آرام امیکرون در اردبیل

رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه مقابله با امیکرون؛

شیوع سویه امیکرون در استان اردبیل چند روزی است آغاز شده به طوری که در دو روز گذشته یک بیمار جدید مبتلا به امیکرون شناسایی شده است.

 

شیوع سویه امیکرون در استان اردبیل چند روزی است آغاز شده به طوری که در دو روز گذشته یک بیمار جدید مبتلا به امیکرون شناسایی شده است.
علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه تاکنون ۴ بیمار مبتلا به امیکرون در اردبیل شناسایی شده است، اظهار کرد: تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های درست و به موقع، این سویه بسیار مهم بوده چرا که در صورت شدت این بیماری شاهد آغاز پیک جدید بیماری خواهیم شد.
وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول خود مراقبتی در استان تاکید کرد و افزود: تزریق دز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک تا
۸۰ درصد مؤثر بوده و تهویه هوای محیط در اماکن سربسته در فصل زمستان نیز اهمیت بالایی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در صورت زیاد شدن مبتلایان به امیکرون، تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد، گفت: هدف ما از رصد، این است که جلوی انتشار ویروس را به سرعت بگیریم چرا که قدرت انتقال آن بسیار بالاست.
محمدیان بیان کرد: شهروندان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی آن را جدی بگیرند و خود را به مدت ۱۰ روز در منزل قرنطینه کنند تا دوره نقاهت سپری شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۴ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در دو روز گذشته آمار فوتی‌ها به صفر رسیده و بستری‌ها در استان اردبیل نیز با تعداد
 ۲۰ بیمار رشد قابل توجهی نداشته است.
وی به آمار بهبود یافتگان نسبی در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۸ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.
حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را
 ۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد از بیماران بد حال برای اولین بار طی
چند ماه گذشته رسیده و کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می‌شود با افزایش تزریق واکسن کرونا این آمار روز به روز کاهش یابد.
وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.