افزایش ۱۱ درصدی فوتی‌های تصادفات

سردار هادیانفر:

رئیس پلیس راهور گفت: در سال ۱۴۰۰ فوتی ها به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است، یعنی ۱۱.۷ درصد افزایش فوتی‌های تصادفات را داشته ایم.

افزایش ۱۱ درصدی فوتی‌های تصادفات

 


رئیس پلیس راهور گفت: در سال ۱۴۰۰ فوتی ها به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است، یعنی ۱۱.۷ درصد افزایش فوتی‌های تصادفات را داشته ایم.
به گزارش  مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در جاده‌ها یک پوشش نسبی داریم، پوشش پلیس در شهرها از ۴۰ به ۴۵ درصد و در جاده‌ها از ۳۰ به
۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: ما بر اساس قانون چند مأموریت از جمله مدیریت بر ترافیک را در هزار و ۱۴۷ شهر کشور برعهده داریم.
رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور، افزود: تقریباً ۳۴ درصد از سوانح رانندگی در جاده‌ها روی می‌دهد اما ۷۳ درصد جان‌باختگان در سوانح رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.
وی بیان کرد: بیش از چهارهزار و ۶۰۰ دوربین جاده‌ای و پنج هزار و ۳۰۰ دوربین شهری داریم اما توسعه دوربین‌ها ضرورت دارد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۸، تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند، یعنی ۴.۲ نفر کاهش نسبت به سال ۹۸ داشتیم.
هادیانفر متذکر شد: در یک میلیارد پیمایش از ۳۳ نفر کشته در تصادفات به ۳۰ نفر کاهش داشته‌ایم. امیدواریم این شرایط را در سال ۱۴۰۰ هم تجربه کنیم.
رئیس پلیس راهور عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال روند مطلوبی در تصادفات و جان باختگان تصادفات نداریم.
 افزایش ۳۵ درصدی سرعت غیرمجاز
رئیس پلیس راهور افزود: در سال ۱۴۰۰، سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته است، عدم رعایت فاصله طولی ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر فوتی در سال ۹۹ داشته‌ایم که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است. یعنی ۱۱.۷ افزایش فوتی‌های تصادفات داشته‌ایم. البته ترددها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، مصدوم و یا معلول شده‌اند که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.