"امید انقلاب" را در دل مردم زنده نگه داریم

همواره در چنین ایامی بحث هایی پیرامون مسائل مربوط به تاریخ انقلاب را پیش می کشیم و بازخوانی این حادثه بزرگ را در دستور کار قرار می دهیم.

"امید انقلاب" را در دل مردم زنده نگه داریم

 

 

همواره در چنین ایامی بحث هایی پیرامون مسائل مربوط به تاریخ انقلاب را پیش می کشیم و بازخوانی این حادثه بزرگ را در دستور کار قرار می دهیم.
اغلب مدعی این هستیم که باید آرمان های انقلاب و ارزش هایی که برای آن یک خروش وصف نشدنی شکل گرفت را حفظ کرد. چرا که بابت پیدایش و حفظ این آرمان ها و ارزش ها خون داده شده و جوانان بسیاری از این مرز و بوم خود را فدای آن کردند.
اما امروز خانواده ها و هموطنان همان جوانان "گلگون کفن وطن" به سخت ترین دوران فشارهای معیشتی خود رسیده اند و فکر و ذهنشان صبح تا شب و از اول تا آخر ماه این است که آیا می توانند با درآمد اندک و نامتناسب با تورم و افزایش قیمت ها، نیازهای اولیه خود و خانواده را تامین کنند.
اغراق و سیاه نمایی نیست که بگوییم امروز اگر سرپرست
خانواده ای بتواند از پس هزینه های زندگی اعم از مسکن و خوراک(پوشاک را
 قلم می گیریم) برآید، شاهکار کرده است. چرا که وضعیت معیشتی به گونه ای است که در برخی شهرها و مناطق کشورمان نانوایان حساب دفتری باز کرده اند و برخی با پارتی نان می فروشند!
آیا می توان مدعی بود که شیرینی پیروزی انقلاب در این وضعیت کام مردم را تازه می کند. کسی نه مخالفت با انقلاب و نظام دارد و
نه عداوتی با مسئولین. بلکه حرف از موضوع نیاز است. آن هم نه نیازی که برگرفته از زیاده خواهی ها و یا فرهنگ مصرف باشد، بلکه حرف از نان شب است.
حرف از بیکاری و خجالت زدگی برخی پدرها و مادرها نزد فرزندانشان است.
کودک 5 و 6 ساله نه از انقلاب چیزی درک می کند و نه متوجه قطعنامه و تحریم های اقتصادی آمریکاست. او صرفاً دغدغه بازی با شکم سیر و جای گرم برای خوابیدن و نیاز به آرامش در کانون
خانواده اش دارد. آیا چنین مسئله ای را می توان با تفاسیر مختلف و توجیهات سیاسی و بازی با کلمات نادیده گرفت.
مردم پای ارزش ها و آرمان های انقلاب چیزی با ارزش تر از جانشان نداشتند و نثار آن کردند. چرا که انقلاب و امام(ره) آمد تا سیادت به این مردم بازگردد و شانیت انسانی در جامعه حاکم گردد.
الحق که چنین شد و امام و امت حق یکدیگر را ادا کردند و کشور را به ساحل امن در میان طوفان های داخلی و خارجی رساندند.
اما در این مسیر مردم بسیار هزینه داده اند و هرچه پیش آمدیم شرایط برای مردم سخت تر شد و شرایطی را شاهدیم که امروز دغدغه و هدف هر ایرانی از سرپرست خانوار گرفته تا پسر بچه 10 ساله پشت چراغ قرمز، درد نان دارند.
براین باوریم که حکومت در عصرکنونی درحال تلاش برای گشایش در امر اقتصاد است و سعی دارد به واسطه دولت کنونی مسیر را برای معیشت مردم هموار نماید. اما این موضوع نافی بیان واقعیت ها
نیست.
باید امید را در دل مردم زنده کرد، عشق و امید به انقلاب در دل مردم هست، اما زیر بار انبوهی از مشکلات و دغدغه های معیشتی قرار گرفته است.