شرط حکمرانی صداقت با مردم است

رئیس قوه قضائیه ، در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضائی با آرمان‌های امام خمینی؛

رئیس قوه قضائیه گفت: امام راحل براساس عدالت انقلاب کرد و برای گسترش عدالت این مسیر را ادامه داد. به گزارش مهر حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضائی با آرمان‌های امام خمینی، اظهار داشت: اگر بخواهیم همه آنچه امام در این عصر تحول ایجاد کرد باید به ویژگی‌های ایشان توجه کنیم. باید زمان بگذرد تا انقلاب و امام به درستی شناخته شود.

شرط حکمرانی صداقت با مردم است


 


رئیس قوه قضائیه گفت: امام راحل براساس عدالت انقلاب کرد و برای گسترش عدالت این مسیر را ادامه داد. به گزارش  مهر حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای،  در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضائی با آرمان‌های امام خمینی، اظهار داشت: اگر بخواهیم همه آنچه امام در این عصر تحول ایجاد کرد باید به ویژگی‌های ایشان توجه کنیم. باید زمان بگذرد تا انقلاب و امام به درستی شناخته شود.
رئیس‌دستگاه قضا با بیان اینکه روش انقلاب امام اعتماد به مردم بود، گفت: امام غیر ممکن را ممکن ساخت و در این عصر به بسیاری از تفکرات خط بطلان کشید و به همه عدالت خواهان باورند که می‌شود بر اساس روش‌های الهی تغییر داد.
وی افزود: هنوز خیلی از مردم ما نتوانسته‌اند امام و افکارش را بشناسند؛ خیلی گفته شده اما هنوز کم است
رئیس عدلیه ادامه داد: اگر ما بخواهیم قدر امام و انقلاب را بدانیم باید توجه کنیم که امامی که بر اساس عدالت انقلاب کرد در متن انقلاب و در اوج انقلاب حاضر نبود هیچ تخطی در حق فردی انجام شود.
اژه ای با بیان اینکه امام بر اساس عدالت انقلاب کرد، گفت: امام برای گسترش عدالت ادامه داد اگر ما بخواهیم قدر امام را بدانیم باید ارزشهای انقلاب را شناخته و بر حفظ آن تلاش کنیم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امام باور داشت که همه چیز در محور اسلام و ارزشهای اسلامی است گفت: امام راحل به مردم اعتماد داشت و صداقت با مردم را شرط اساسی حکمرانی می‌دانست و بسیاری از امور را با مردم در جریان می‌گذاشت.
محسنی اژه ای با بیان اینکه اسلام و مردم جز ذات انقلاب و امام بودند گفت: ماحصل این انقلاب مردم سالاری دینی شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به توجه امام خمینی به محرومان، افزود: امام برای مردم مستضعف دنیا یار همه بود و بی نهایت فروتن و متواضع بود. ایشان دوست داشت در قبال یک سرباز ۱۳ ساله در جنگ متواضع باشد اما همین امام نمی‌توانست اشک یک یتیم را ببیند و در برابر ظالمان ایستادگی داشت که برای هیچکس باور پذیر نبود.
وی با تاکید بر اینکه امام زیر بار هیچ سلطه‌ای نرفت، گفت: امام خصم ظالم و عون مظلوم بود. ایشان می‌فرمود اگر می‌خواهید انقلاب آسیب نبیند، پیروی ولی فقیه باشید.