ایجاد ردیف پایدار تولید اکسیژن در بودجه امسال برای ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان:

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با همت شورای پنجم در بودجه امسال ردیف پایدار تولید اکسیژن برای نگهداری، توسعه و تملک فضای سبز تعریف شده است.

ایجاد ردیف پایدار تولید اکسیژن در بودجه امسال برای ناژوان

اصفهان -راعی
مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با همت شورای پنجم در بودجه امسال ردیف پایدار تولید اکسیژن برای نگهداری، توسعه و تملک فضای سبز تعریف شده است.
به گزارش خبرنگارما از اصفهان، سید رسول هاشمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ناژوان با یک هزار و ۱۶۳ هکتار وسعت در حریم شهر اصفهان قرار دارد و دارای کاربری‌های حفاظتی و فضای سبز است.
وی ناژوان را ریه شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: تاکنون در دوره‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای این مجموعه انجام شده تا ریه شهر حفظ شود.
وی با بیان اینکه در ناژوان برخی اراضی در حریم رودخانه و با کاربری خاص و مابقی با کاربری کشاورزی است، گفت: تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ناژوان تملک و به بیشه زار تبدیل شده است.
هاشمیان افزود: حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی ناژوان در اختیار کشاورزان است که یا به باغات خصوصی تبدیل شده و یا در این اراضی صیفی کاری، برنج کاری و کاشت درختان مثمر انجام شده است.
وی با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای تأمین منابع آبی مورد نیاز در ناژوان گفت: یکی از اقدامات شهرداری در این دوره احداث مخازن آب است؛ تاکنون چند مخزن آب در ناژوان احداث شده است.
مدیرطرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای تأمین منابع آبی، کلکتور شمال ناژوان به طول هشت کیلومتر و مخزن بتنی در حال احداث است.
 کلکتور آب فضای سبز ناژوان به شبکه آب اصفهان وصل خواهد شد
وی با بیان اینکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان به شبکه آب اصفهان وصل خواهد شد، اظهار کرد: در ناژوان ۵۲ کیلومتر مادی وجود دارد که خوشبختانه تمام آن‌ها آبگیری شده است، به طوری که پس از گذشت ۲۰ سال در مادی رهنان آب جاری شد و در حال حاضر مشکل کم آبی نداریم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ناژوان برای مقابله با کرونا تأکید کرد: نخستین مجموعه‌ای که درخواست تعطیلی مراکز فرهنگی و تفریحی خود را به منظور مقابله با کرونا به مدیریت شهری اعلام کرد، ناژوان بود و این موضوع را روز پنجم اسفند ماه در کمیته خدمات شهری شورای شهر مطرح کردیم.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: هرچند تعطیلی مراکز گردشگری و تفریحی ناژوان ضربه زیادی به این مراکز وارد کرد، اما سلامتی کارکنان و شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.
هاشمیان با بیان اینکه "جاده سلامت سه" ویژه دوچرخه‌سواران در ناژوان احداث می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر هفت پارکینگ در ناژوان وجود دارد که شهروندان می‌توانند خودروهای خود را در آنها پارک و بقیه مسیر را پیاده روی کنند.
 برای آبیاری ناژوان به هیچ عنوان از آب زاینده رود استفاده نمی‌شود
هاشمیان با بیان اینکه برای آبیاری ناژوان به
هیچ عنوان از آب زاینده رود استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای سبز و درختان ناژوان، کاشت و بهبود درختان انجام شده و احداث مخزن آب در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در ۱۵ ماه گذشته ۳۶ هزار اصله درخت در ناژوان کاشته شده است، گفت: تعویض خاک بستر درختان با حفر چهار هزار گودچال، کاشت درختان شکوفه دار، احداث گذرهای شکوفه و احیا مادی‌ها از جمله اقدامات انجام شده در ناژوان به شمار می‌آید.مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد:
سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای نگهداری ناژوان هزینه شده است.