خبر

۰

 الشرق الاوسط بررسی کرد؛
تنش میان ایران و آمریکا همچنان بالاست

الشرق الاوسط در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: سپاه ایران تاکید کرده است که هر اشتباهی از سوی ایالات متحده را قاطعانه پاسخ می‌دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، سپاه پاسداران ایران گشت‌های خود را در خلیج فارس افزایش می‌دهد. سپاه ایران تاکید کرده است که هر اشتباهی از سوی ایالات متحده را قاطعانه پاسخ می‌دهد.
در حالی که چنین حوادثی گاهی چند سال پیش اتفاق می‌افتاد و متوقف شده بود. اما تنش‌ها بین دو کشور امسال به شدت افزایش یافت به ویژه پس از آن که ایالات متحده سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران را در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین در عراق ترورکرد.

درخواست آمریکا از عراق برای خرید انرژی از سه کشور عربی به جای ایران
آمریکا و عراق یک کارشناس عراقی اعلام کرد که آمریکا به دولت عراق پیشنهاد داده است که به جای ایران از سه کشور عربی برق و گاز وارد کند.
به گزارش ایسنا، فاضل الدباس، کارشناس نفت عراقی در گفت و گو با شفق نیوز گفت که آمریکا به عراق پیشنهاد داده است که این کشور را از بحران انرژی خارج کند و بغداد به جای ایران از کشورهای دیگر گاز وارد کند.
وی تاکید کرد: مدت زمان معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران تا آخر ماه جاری به پایان خواهد رسید، این درحالی است که عراق تاکنون جایگزینی برای خرید انرژی و خروج از بحران پیدا نکرده است.این کارشناس عراقی تاکید کرد: واشنگتن به دولت عراق اعلام کرد که برای خرید انرژی باید کشور دیگری به جای ایران پیدا کنید و کشورهای مصر، عربستان و امارات را به دولت عراق پیشنهاد داده است.

 پاکستان:
حمایت ایران از مسلمانان هند قابل تقدیر است

وزیر امور خارجه پاکستان از حمایت ایران از مسلمانان هند تقدیر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از داون، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت: حمایت ایران از مسلمانان هندی شایسته است، من از مواضع وزیر امور خارجه ایران دفاع می‌کنم. تمام مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باید از  مذاکره حل شود و سرکوب راه‌ درستی نیست.