بيماران کوويد ۱۹ در معرض ۲۰ بيماري قلبي عروقي هستند

مطالعات نشان مي‏دهد؛

براساس نتايج يک مطالعه جديد، افرادي که به کوويد ۱۹ مبتلا مي شوند، پس از آلوده شدن با خطر بيشتر ابتلا به ۲۰ بيماري مختلف قلبي و عروقي روبرو هستند.به گزارش مهر به نقل از وب مِد، اين مطالعه نشان داد حتي افرادي که به خاطر ابتلاء به کوويد ۱۹ خفيف در بيمارستان بستري نشده بودند، نسبت به افرادي که هرگز مبتلا به اين بيماري نشده بودند، بيشتر دچار بيماري قلبي عروقي شدند

بيماران کوويد ۱۹ در معرض ۲۰ بيماري قلبي عروقي هستند

 


براساس نتايج يک مطالعه جديد، افرادي که به کوويد 19 مبتلا مي شوند، پس از آلوده شدن با خطر بيشتر ابتلا به 20 بيماري مختلف قلبي و عروقي روبرو هستند.به گزارش مهر به نقل از وب مِد، اين مطالعه نشان داد حتي افرادي که به خاطر ابتلاء به
کوويد 19 خفيف در بيمارستان بستري نشده بودند، نسبت به افرادي که هرگز مبتلا به اين بيماري نشده بودند، بيشتر دچار بيماري قلبي عروقي شدند.
اثرات طولاني مدت مي‌تواند شامل نارسايي قلبي، سکته مغزي، تپش نامنظم قلب، لخته شدن خون، بيماري‌هاي عروق خوني و اختلالات التهابي قلب مانند پريکارديت و ميوکارديت باشد.
محققان داده‌هاي بيش از11 ميليون آمريکايي را در پايگاه‌هاي داده مراقبت‌هاي بهداشتي ملي که بين مارس 2020 تا ژانويه 2021 مبتلا به کوويد 19بودند، بررسي کردند. آنها خطرات و چشم‌انداز يک ساله را براي 20 بيماري قلبي عروقي تخمين زدند.
افرادي که يک سال قبل مبتلا به کوويد 19 بودند، در مقايسه با کساني که به ويروس کرونا مبتلا نشده بودند، به طور قابل توجهي در معرض خطر ابتلاء به هر 20 بيماري مختلف قلبي و عروقي بودند. اين خطر با شدت کوويد 19افزايش يافت و در ميان حدود 17.000 بيماري که در بيمارستان بستري شده بودند و 5.400 بيماري که در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه تحت درمان بودند، حتي بيشتر شد.
به گفته محققان: «ما افزايش خطر ابتلاء به مشکلات قلبي عروقي را در افراد مسن و در جوانان، در افراد ديابتي و بدون ديابت، در افراد چاق و افراد بدون چاقي، در افرادي که سيگار مي‌کشيدند و هرگز سيگار نمي‌کشيدند، مشاهده کرديم.»
اکنون دانشمندان در حال بررسي چگونگي آسيب کوويد 19به قلب و عروق خوني و افزايش خطر ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي عروقي هستند. ويروس کرونا ممکن است در طول عفونت مستقيماً به عضلات قلب حمله کند، باعث التهاب در سلول‌هايي شود که داخل قلب و عروق خوني را پوشانده‌اند و منجر به التهاب کلي شود که به قلب و عروق آسيب مي‌رساند.