متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی به بانکهای عامل خود مراجعه کنند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با توجه به ادغام دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این طرح ها ثبت نام کردند.

متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی به بانکهای عامل خود مراجعه کنند

 


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با توجه به ادغام دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این طرح ها ثبت نام کردند.
محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، درباره طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به نظر شورای عالی مسکن، دو طرح نهضت ملی و اقدام ملی مسکن با هم ادغام شدند تا کسانی که از قبل ثبت نام کردند از مزایای این طرح استفاده کنند.
 محمود زاده با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا 29 اسفند ماه ادامه دارد، افزود:بیش از 428 هزار متقاضی مجرد بالای 23 سال ، در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند .
وی ادامه داد:پرداخت تسهیلات مسکن به همه بانک ها ابلاغ شده است و بانک ها موظف هستند تا 20 درصد سقف تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند .
محمود زاده گفت: از دی ماه که ثبت نام تسهیلات خود مالکی اغاز شد تاکنون 88 هزار متقاضی
ثبت نام کردند .
معاون مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی وی ادامه داد: هنوز دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت تسهیلات خود مالکی به برخی از بانکها در استان های مختلف ابلاغ نشده است و همین موضوع باعث شده تا پرونده بسیاری از متقاضیان همچنان در مرحله در حال بررسی باشد .
وی ادامه داد: مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با تسریع در ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات خود مالکی داشتیم تا این ابلاغیه به بانک ها ی استان ها صورت گیرد و مشکلات برطرف شود .
وی افزود: روال بدین گونه است که افراد در زمان ثبت نام بعد از بارگزاری مدارک،بانک عامل را انتخاب می کنند و هیچگونه معطلی برای متقاضیان وجود ندارد و فقط باید متقاضی از شعب بانک پیگیری کند .
معاون مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیان باید با بانک عاملی که انتخاب کردند در تماس باشند زیرا مدارک باید بصورت فیزیکی هم، در اختیار بانک قرار گیرد و هم اینکه اگر نقصی در پرونده باشد سریع برطرف شود .
وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات زمان ندارد و افرادی که هنوز به بانک معرفی نشدند نگران نباشند و به بانک عامل برای پیگیری مراجعه کنند .
محمود زاده گفت:از زمان منعقد شدن قرارداد 4 مرحله تسهیلات به نسبت پیشرفت پروژه ( بعد از فنداسیون،بعد از پایان اسکلت ،بعد از سفت کاری و بعد از نازک کاری) پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه در طی دو ماه استقبال خوبی از تسهیلات خود مالکی صورت گرفت تاکبد کرد: در این مدت 90 هزار متقاضی ثبت نام کردند و متوسط واحد ها نیز حدود 8 واحد برای یک ساختمان است .