پرونده دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان مفتوح است

رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضائیه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ گفت: برخی از پرونده‌های تشکیل شده برای کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، همچنان مفتوح است.

پرونده دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان مفتوح است

رئیس قوه قضائیه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ گفت: برخی از پرونده‌های تشکیل شده برای کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، همچنان مفتوح است.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه  شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: امروز نام سپاه با خدمت ‎گزاری به مردم قرین است و اقدامات عزت‎ مندانه و افتخارآفرین سبزپوشان سپاه در همه عرصه‌های جهاد و خدمت، آمریکا را ناامید کرده است.
رئیس قوه قضائیه دلیل دشمنی آمریکا و غرب با سپاه را اثرگذار بودن این نهاد مقدس و در مقابل، رضایت مقام معظم رهبری و مردم را سرمایه‌ای عظیم برای آن توصیف کرد و از پاسداران انقلاب اسلامی خواست قدردان این نعمت بوده و با همت مضاعف در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم گام بردارند.
آیت ‎الله رئیسی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و حمایت تسلیحاتی انگلیس از سعودی ‎ها برای حمله به مردم بی دفاع یمن را مصداق بارز جنایت علیه بشریت دانست و گفت: خنده ‎دار است کسانی که غذا و دارو را تحریم و کالاهای پزشکی مردم کشورهای دیگر را سرقت می‌کنند، می‌گویند آماده کمک به مردم ایران هستیم.
رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که مردم ایران کالای مسروقه مصرف نمی‌کنند، افزود: مردم ما در یک رزمایش ملّی با همدلی و همبستگی کالای پزشکی مورد نیاز خود را در اوج روزهای مواجهه با پدیده کرونا تولید کردند و امروز نه تنها به مرز خودکفایی در این زمینه رسیده‌ایم که به زودی شرایط صادرات این کالاها نیز فراهم می‌شود.
آیت‎الله رئیسی در ادامه به مسائل پساکرونا اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در روزهای مواجهه با کرونا با گذشت و ایثار و بخشش اجاره‌ها و تعویق اخذ وجوه چک‌هایشان به کمک همدیگر آمدند، ولی در پساکرونا نیز مسائلی وجود خواهد داشت که از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و حقوقدانان و وکلا می‌خواهیم کمک کنند این مسائل با ریش سفیدی حل و فصل شود و تا حد ممکن دعاوی به تشکیل پرونده در دستگاه قضائی منتهی نشود؛ گرچه در صورت تشکیل پرونده، همکاران ما حتماً به آنها رسیدگی خواهند کرد.
آیت ‎الله رئیسی بر همین اساس متذکر شد که شورای پیشگیری قوه قضائیه را مأمور کرده است با برگزاری جلسات فشرده، مسائل پساکرونا در همه حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و به ویژه موضوعات حقوقی و قضائی را بررسی کند تا دستگاه قضائی در مواجهه با آنها منفعلانه عمل نکند.
رئیس قوه قضائیه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه نیز توضیح داد: برخی از پرونده‌های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رأی شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‌ها در دادسرا همچنان مفتوح است، ولی اگر موارد جدیدی هم باشد، دادگستری آماده رسیدگی به آنهاست.