براي قلب او که دشت بزرگي بود!

تسليت آفرينش براي هنرمندمردمي؛

قلبش بزرگ‌ترين مهمان‌پذير دنيا بود؛ قلب مردي که مي‌توانست به هر طريقي، مردم را بخنداند، مردمي را که بهانه براي خنديدن کم‌دارند.

 

    قلبش بزرگ‌ترين مهمان‌پذير دنيا بود؛ قلب مردي که مي‌توانست به هر طريقي، مردم را بخنداند، مردمي را که بهانه براي خنديدن کم‌دارند.

    چنان در نقش و خواست و خواهش و نياز خنداندن ذوب شده بود، که گاهي بدون يک کلمه حرف، تنها با يک نگاه يا يک حرکت، ما را به وادي خنده‌هاي پايان‌ناپذير مي‌برد.

    از بس که نگاهش به زندگي ساده و آسان و منعطف بود، قلق همه چيز و همه‌کس را در دست داشت، مچ زندگي و ترفندهايش و همه آدم‌ها و اداهاي‌شان را گرفته بود. براي همين آن همه ساده، مهربان و پذيرا بود.

    وقتي قلبت به روي جهان و همه اتفاقات عادي و غيرعادي‌اش باز باشد و بپذيري که همه اين‌ها خواهند گذشت حتي اگر تو را در يک مکالمه ناتمام بگذارند و فرصت ندهند تمام حرف‌هايت را بگويي؛ وقتي فقط بپذيري همه‌چيز را همانطور که هست؛ از اين که ناتمامت مي‌گذارند و بي‌تفاوت از تو مي‌گذرند، دلگير نمي‌شوي. تو پذيرفته بودي که مثل همه آدم‌هاي اين روزگار متهم به زندگي کردن هستي و هر چه از اين اتهام بيشتر بگريزي، بيشتر درگير آن خواهي شد؛ پس چه کاري بهتر از دست بر زانو گذاشتن و خنديدن از ته دل به اين گريز و گزير...

    سيروس گرجستاني به همين سادگي بود که مي‌توانست توي نگاهت زل بزند و خنده‌هاي نهفته و پنهان کرده و فروخورده‌ات را بيرون بريزد. با او نمي‌توانستي خود شادمانه‌ات نباشي. او گاهي مي‌توانست براي مدتي تو را از چنگال‌هاي گزنده و دردناک اين زندگي، برگيرد و بگريزد؛ هر چند اين زندگي او و ما را متهم مي‌کرد و مي‌خواست از ما حساب بکشد. سيروس گرجستاني به غم و اندوه باج نداد و اين بزرگ‌ترين هنر او بود.

    پيکر زنده‌ياد سيروس گرجستاني امروز تشييع مي‌شود

    مراسم تشييع پيکر زنده‌ياد سيروس گرجستاني امروزشنبه 14 تير در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار مي‌شود.

    سياوش گرجستاني فرزند سيروس گرجستاني در گفتگو با مهر درباره مراسم تشييع پيکر زنده ياد سيروس گرجستاني بيان کرد: مراسم تشييع پدرم امروز صبح 14 تير در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خواهد بود.

    وي ادامه داد: ما به دليل شرايط کنوني بهتر ديديم مراسمي برگزار نشود با اين حال تدابيري از طرف خانه سينما هم انديشيده شده است.