آيا وارد موج دوم كرونا شده‌ايم يا مسئله فقط عدم رعايت است؟!

روز دوشنبه و براي اولين‌بار، رئيس شوراي شهر تهران، تعداد تلفات كرونايي تهران را چنين اعلام كرد:« ۷۰ فوتی ناشی از ویروس کرونا در بهشت زهرا (س) دفن شدند. متاسفانه این آمارها رشد کرده است چرا که این عدد تا دفن روزانه ۱۹ نفر نیز رسیده بود، اما روز گذشته به ۷۰ نفر افزایش یافت.»

آيا وارد موج دوم كرونا شده‌ايم يا مسئله فقط عدم رعايت است؟!

روز دوشنبه و براي اولين‌بار، رئيس شوراي شهر تهران، تعداد تلفات كرونايي تهران را چنين اعلام كرد:« 70 فوتی ناشی از ویروس کرونا در بهشت زهرا (س) دفن شدند. متاسفانه این آمارها رشد کرده است چرا که این عدد تا دفن روزانه 19 نفر نیز رسیده بود، اما روز گذشته به 70 نفر افزایش یافت.»
و همين يعني نگراني‌ها در مورد شيوع گسترده كروناويروس و احتمالا از كنترل خارج شدن آن افزايش يافته است. در رابطه با روند صعوي در ميزان مبتلايان كه حتي موجب شده پاركينگ بيمارستان مسيح دانشوري به درمان بيماران اختصاص يابد، نمي‌توان عدم پايبندي برخي از مردم به ساده‌ترين مورد پروتكل بهداشتي يعني استفاده از ماسك را ناديده گرفت. برخي از مردم نسبت به امكان ابتلا به كوويد19، و امكان ناقل بودن خود، بي‌توجه‌اند، آن‌هم در حالي‌كه وزارت بهداشت اعلام كرده ممكن است 80 درصد مردم ناقل باشند، بي آن‌كه هيچ علامتي از بيماري داشته باشند. بنابراين استفاده از ماسك، مي‌تواند در كنترل و جلوگيري از گسترش اين بيماري بسيارموثر باشد.
فقط كافي است يك نگاه كوتاه به سخنان متخصصان داشته باشيم تا استفاده از ماسك را جدي بگيريم؛ همه‎گیر شناس انستیتو پاستور ایران گفته با توجه به افزايش ابتلا به کرونا،  در روزهاي آينده شاهد افزايش فوتي‌ها خواهيم بود. فرماندار تهران هم گفته است احساس خطر کرونا باید دوباره برگردد و حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا نباید کاهش پیدا کند. متاسفانه مردم فکر کردند دوره آن تمام شده و خبری نیست و این احساس خطر از بین رفت.احساس خطر باید دوباره برگردد و پروتکل‌ها هم باید رعایت شود. به نظر مي‌رسد با ادامه اين بي‌توجهي‌ها، بايد منتظر موج دوم تعطيلي‌ها باشيم.