تکمیل فرایند ساخت ۴۰ واحد مسکونی زلزله زده در کوهرنگ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فرایند ساخت و بازسازی ۴۰ واحد مسکونی زلزله زده در کوهرنگ پایان یافت.

تکمیل فرایند ساخت ۴۰ واحد مسکونی زلزله زده  در کوهرنگ

 

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فرایند ساخت و بازسازی ۴۰ واحد مسکونی زلزله زده در کوهرنگ پایان یافت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید ریاحی سامانی گفت:۴۹۶ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ نیازمند احداث و بازسازی بود که روند بازسازی۴۴۰ واحد دیگر هم در حال انجام است.
زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر پارسال، مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
در این حادثه همچنین هفت هزار و ۴۱ واحد  مسکونی نیازمند تعمیر و تسهیلات معیشتی تشخیص داده شد که تمامی پرونده تسهیلات بازسازی، تعمیر و معیشتی به سیستم بانکی متصل شدند و از این تعداد ۷۵ درصد تسهیلات بلاعوض تخصیص یافت و بقیه نیز تا ۲ ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.
طی ۲ مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
بخش بازفت ۷۲ روستا دارد و ۱۹۰ کیلومتر با مرکز استان چهارمحال و بختیاری فاصله دارد و به واسطه ارتباط با استان‌های لرستان و خوزستان دارای موقعیت استراتژیک است.
زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما
 ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد و پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند.