هيچ کشوري نمي‌تواند شش ماه فعاليت‌هاي اقتصادي‌اش را تعطيل کند

دکترروحاني:

رييس جمهوري کروناهراسي را همانند عادي‌سازي و عادي انگاري بيماري کرونا، خطرناک توصيف کرد و گفت: اگر مردم فکر کنند وضعيت عادي است و ويروس کرونا ديگر خطرناک نيست، با مشکل روبه‌رو مي‌شويم و اگر اضطراب و هراس در مردم ايجاد کنيم، اين موضوع هم نادرست است. به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مبارزه با بيماري کرونا با بيان اينکه حدود ۵ ماه است که با بيماري کوويد ۱۹ و فراز و نشيب‌هاي آن مواجه ايم گفت: مسأله اصلي که در جلسه امروز هم روي آن بحث شد، موضوع همکاري مردم و دولت است؛ اگر اين همکاري خوب و دقيق انجام بگيرد، مي‌توانيم از مشکلات اين بيماري، سريع‌تر عبور کنيم و از مراحل آن ملايم‌تر بگذريم و اما اگر اين همکاري دچار اختلال و مشکل شود، حتماً موفقيت‌هاي ما با اشکالاتي توأم مي شود.

هيچ کشوري نمي‌تواند شش ماه فعاليت‌هاي اقتصادي‌اش را تعطيل کند

 

    رييس جمهوري کروناهراسي را همانند عادي‌سازي و عادي انگاري بيماري کرونا، خطرناک توصيف کرد و گفت: اگر مردم فکر کنند وضعيت عادي است و ويروس کرونا ديگر خطرناک نيست، با مشکل روبه‌رو مي‌شويم و اگر اضطراب و هراس در مردم ايجاد کنيم، اين موضوع هم نادرست است. به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مبارزه با بيماري کرونا با بيان اينکه حدود 5 ماه است که با بيماري کوويد 19 و فراز و نشيب‌هاي آن مواجه ايم گفت: مسأله اصلي که در جلسه امروز هم روي آن بحث شد، موضوع همکاري مردم و دولت است؛ اگر اين همکاري خوب و دقيق انجام بگيرد، مي‌توانيم از مشکلات اين بيماري، سريع‌تر عبور کنيم و از مراحل آن ملايم‌تر بگذريم و اما اگر اين همکاري دچار اختلال و مشکل شود، حتماً موفقيت‌هاي ما با اشکالاتي توأم مي شود.

    رييس جمهوري «عادي‌سازي و عادي‌انگاري» بيماري کوويد 19 «کروناهراسي» را دو مسأله بسيار خطرناک دانست و افزود: اگر کاري کنيم مردم فکر کنند اين موضوع عادي است و مشکلي نيست و از آن عبور کرده‌ايم و اين ويروس خطرناک نيست، حتماً دچار مشکل بزرگ مي‌شويم. اگر هم اضطراب و هراس در مردم ايجاد کنيم به گونه‌اي که فعاليت‌هاي اجتماعي ضروري، خدماتي و اقتصادي دچار مشکل شود، حتماً اين هم نادرست است.

    تعطيلي بلند مدت فعاليت اقتصادي امکان‌پذير نيست

    روحاني بيان کرد: تمام کشورها بدون استثناء بعد از يک مدتي ناچار شدند مسير گشايش کسب و کار را آغاز کنند و هيچ استثنايي هم ندارد، کشوري ممکن است همه مراحل گشايش را در يک هفته و کشور ديگر در دو يا سه هفته اعلام کرده است و دليل آن نيز اين است که تعطيلي کسب و کار و فعاليت بلند مدت اقتصادي امکان‌پذير نيست و هيچ دولتي قادر نيست که 6 ماه کل فعاليت‌هاي اقتصادي کشور را تعطيل کند و مردم زير بار نمي‌روند و اين کار نه قابل قبول است و نه کسي در دنيا قبول دارد.

    تعطيل کردن فعاليت‌ها راحت‌ترين کار است، اما هيچ کس در دنيا نمي‌پذيرد

    وي گفت: البته راحت‌ترين راه اين است که بگوييم فعاليت تعطيل؛ از اين راحت‌تر نمي‌شود. روز بعد هم مردم از بهم‌ريختگي، گرسنگي، فشار و مشکلات بيايند اعتراض کنند اين راحت‌ترين کاري است که مي‌شود کرد. ولي هيچ‌کس در دنيا اين را نمي‌پذيرد.

    اجتماعات چه عزا چه عروسي کلاً ممنوع

    روحاني تاکيد کرد: بايد اجتماعات را کلاً ممنوع کنيم و اگر لازم است، اين را کميته اجتماعي مجدداً بررسي کند. در سراسر کشور مراسمي که در آن اجتماع است، چه عزا، چه عروسي و چه ميهماني بايد ممنوع شود.

    کارگران در کارخانه‌ها ماسک بزنند

    روحاني با تاکيد بر اين که بايد سبک زندگي را امسال و حتي براي ماه‌هايي در سال آينده تغيير دهيم، گفت: ماسک به عنوان وسيله‌اي مهم و ضروري بايد در مکان هاي سرپوشيده، شلوغ، مترو، اتوبوس، بازار، پاساژ و حتي در کارخانجات کارگراني که نزديک هم هستند و کار مي‌کنند، استفاده شود.