تحویل ۲ و ۳ ساله مساکن ملی همدان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان همدان:

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان همدان: تحویل ۲ و ۳ ساله مساکن ملی همدان



معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان همدان اعلام کرد: تحویل مساکن طرح "نهضت ملی مسکن" به تأمین و تزریق به موقع آورده متقاضیان بستگی دارد اما در مجموع دو ساله و سه ساله این مساکن تحویل می شود.
مصطفی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ هزار و ۹۹۴ نفر متقاضی ثبت نامی داشتیم که ۱۸ هزار نفر حائز شرایط شده بودند و در مجموع تا امروز ۹۵۱۹ نفر در انتظار تأیید نهایی به منظور تحویل مدارک، تشکیل پرونده، افتتاح حساب و واریز وجه هستند.
وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مطرح کرد: در شهر نهاوند به عنوان شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر سه پروژه شامل ۲۷۴ واحدی، ۴۵ واحدی و ۴۶ واحدی و در مجموع  ۳۶۵ واحدی در حال ساخت است که در مرحله اجرای اسکلت بوده و ۲۸ درصد پیشرفت دارد.
پناهی درباره پروژه های در دست اقدام در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد: دو پروژه ۱۲۰ واحدی در شهرک شهید بهشتی شهر همدان در حال ساخت است که فونداسیون و اسکلت آن تمام شده و در مرحله دیوارچینی قرار دارد به طوریکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۴ درصد است.
وی ادامه داد: پروژه ۶۹ واحدی دیگری در شهرک شهید بهشتی شهر همدان در حال ساخت است که در مرحله فونداسیون و اسکلت قرار داشته و پیشرفت ۱۰ درصدی دارد همچنین یک پروژه ۵۰۲ واحدی در شهر ملایر در مرحله آماده سازی است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه پروژه های فوق بنیاد ساخت هستند، تصریح کرد: یکسری پروژه ها به صورت گروه ساخت است که زمین به متقاضیان تحویل می شود و خود آنها عملیات اجرایی را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در شهر اسدآباد ۵۶ واحد، در شهر رزن افزون بر ۱۶۰ واحد، در شهر سرکان ۶۰ واحد و در شهر نهاوند افزون بر ۳۵ واحد به صورت گروه ساخت به متقاضیان واگذار شده است.
پناهی، ساخت و زمان تحویل پروژه های نهضت ملی تأمین مسکن را مبتنی بر تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان دانست و مطرح کرد: تحویل مساکن بستگی به این دارد که آورده متقاضیان به چه شکل به پروژه تزریق شود و اینکه به موقع باشد اما این زمان متناسب با پروژه ها متفاوت بوده و دو ساله و سه ساله تحویل خواهد شد.
وی در پایان با اعلام اینکه متولی نهضت ملی مسکن فرهنگیان وزارت راه و شهرسازی است، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه دارد که بخشی از تأمین زمین با خود فرهنگیان بوده و خود راه و شهرسازی متولی اجرای پروژه است.