دانشجویان دانشگاه شریف امکان حذف درس پس از مردودی در امتحانات پایان ترم را دارند

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف:

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف گفت:دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی پس از کسب نمره قبولی و یا مردودی می‌توانند از تسهیلات تبدیل نمره به پاس شدن یا حذف درس استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف گفت:دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی پس از کسب نمره قبولی و یا مردودی می‌توانند از تسهیلات تبدیل نمره به پاس شدن یا حذف درس استفاده کنند.
داود رشتچیان، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با دانشجو، گفت: با توجه به شرایط خاص نیم‌سال جاری و در جهت مساعدت با دانشجویان، علاوه بر تسهیلات حذف درس و حذف ترم که قبلا اعلام شده است، دانشگاه شریف تسهیلات جدیدی را که تنها مختص به ترم جاری می‌شود در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند پس از برگزاری امتحانات نمره یک درس خود را به P یا W تبدیل کنند، اظهار کرد: دانشجویان کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم‌سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم‌سال تحصیلی آتی توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین شده است، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود که در آن نمره قبولی را آورده اند به p یا به عبارتی پاس شدن تبدیل کنند.
رشتچیان ادامه داد: این امکان به این جهت در نظر گرفته شده است تا معدل دانشجویانی که درس خود را با نمره قبولی پایین کسب کرده‌اند، کاهش نیابد.همچنین دانشجویانی که نمره مردودی را کسب کرده‌اند، می‌توانند نمره یک درس خود را به w یا به عبارتی حذف کنند.
 معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه دانشجویان برای برخورداری از این تسهیلات لازم است درخواست دهند؛ تصریح کرد:
در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحد‌های باقیمانده در این نیم‌سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از ۸ واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از ۶ واحد شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد:این تسهیلات برای دانشجویانی که قبل
 از آغاز ترم تحصیلی آینده فارغ التحصیل می‌شوند، نیز در بازه زمانی انجام امور فارغ التحصیلی قابل استفاده خواهد بود.