امداد رسانی به بیش از ۵۵۰ حادثه دیده توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان

در چهار ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

امداد رسانی به بیش از ۵۵۰ حادثه دیده توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان

 



اسرین مقصودی -سنندج
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: تیم های عملیاتی این جمعیت در حوادث ۴ماه نخست سال جاری به بیش از
 ۵۵۰ نفر در استان امدادرسانی و خدمات ارائه کرد.
دکتر پیام جلالی گفت: در طی چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱، در حوادث جاده‌ای به ۳۹۶ نفر، حضوری ده، شهری ۱۵، برف و کولاک ۹۳، کوهستان ۱۸ و خدمات مناسبتی ۱۷ و ریزش آوار ۵ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.
دکتر جلالی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته در این چهار ماه را
۱۴۶ مورد برشمرد و بیان داشت:حوادث جاده‌ای با ۱۱۴ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و خدمات حضوری، شهری، کوهستان در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی عنوان کرد:در طی این چند ماه، ۱۹۳ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان با ۶۳۶ نفر امدادگر و نجاتگر جهت خدمت رسانی به صحنه حوادث اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:در طی این این حوادث در این ۴ماه، ۱۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و ۴۴ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط این جمعیت صورت گرفت.
دکتر جلالی افزود:هم اکنون ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به حادثه دیدگان هستند و در صورت نیاز هموطنان می‌توانند با شماره ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.