انتخاب رشته داوطلبان در کنکور ۱۴۰۱ آغاز شد

امکان انتخاب ۱۵۰ کدرشته؛

فرصت انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ آغاز شد. داوطلبان مجاز تا شنبه ۲۲ مرداد می توانند ۱۵۰ کدرشته محل را در این دوره انتخاب کنند.

انتخاب رشته داوطلبان در کنکور ۱۴۰۱ آغاز شد


 


فرصت انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ آغاز شد. داوطلبان مجاز تا شنبه ۲۲ مرداد  می توانند ۱۵۰ کدرشته محل را در این دوره انتخاب کنند.
به گزارش  مهر، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت کارنامه تهیه و بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کنند.
انتخاب رشته در این لینک https://register1.sanjesh.org/CS_Sar140105/ قابل انجام است.
انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.
در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.
تمام دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ در پنج گروه آزمایشی بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی (رشته‌های با آزمون) در این آزمون شده‌اند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و انجام انتخاب رشته به نکات ذیل توجه کنند:
دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») است.
همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی توضیحاتی درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق‌ هستند و همچنین نحوه مراجعه به سایت سازمان سنجش و نحوه تکمیل کردن فرم انتخاب رشته است.