خبـــر

۰

مشکل بزرگ پرسپولیس و یحیی؛
شکایت شهر خودرو

مالک باشگاه شهر خودرو از شکایت علیه باشگاه پرسپولیس خبر داد. فرهاد حمیداوی، مالک شهر خودرو گفت: «اگر مدیران پرسپولیس  مبلغ ۶ میلیارد تومان را پرداخت کنند ممکن است چک ضرر و زیان یک میلیارد تومانی را ببخشیم.» حمیداوی در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی در ارتباط با شکایت از باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: «بله، بابت دریافت حق فسخ قرارداد یحیی گل‌محمدی شکایت کردیم.»
مدیرعامل شهر خودرو در خصوص اینکه آیا در صورت پرداخت نشدن مبلغ رضایتنامه گل‌محمدی، یحیی باید به شهر خودرو برگردد یا خیر، عنوان کرد: «این رضایتنامه صادر شده و گل‌محمدی برنمی‌گردد، اما اگر پرسپولیس پول رضایتنامه گل‌محمدی را پرداخت نکند، هم پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته می‌شود و هم نمی‌تواند هیچ پرداختی داشته باشد. چون همه پرداختی پرسپولیس را به بعد از پرداخت شهر خودرو منوط کردیم.»

آخرین وضعیت سهمیه کشتی فرنگی در المپیک؛
ایران به دنبال سه سهمیه
اتحادیه جهانی کشتی با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود به سهمیه‌های کسب شده در کشتی فرنگی و سهمیه‌های باقی مانده پرداخته است.
به گزارش سایت فدراسیون کشتی، بر اساس گزارشی که بر روی سایت اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است، تاکنون نیمی از سهمیه‌های اوزان شش گانه کشتی فرنگی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب شده و تلاش کشتی گیران برای کسب نیمی دیگر از این سهمیه‌ها ادامه خواهد داشت.
علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی کشتی گیران کشورمان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم هستند که توانسته اند سهمیه‌های المپیک را در رقابت‌های جهانی نورسلطان قزاقستان بدست آوردند. نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی که سال آینده در کشورهای قرقیزستان و بلغارستان برگزار می‌شود، تلاش کنند.
اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و ۲ مرحله رقابت گزینشی به صورت قاره‌ای و جهانی را به عنوان مراحل کسب سهمیه المپیک تعیین کرده بود که تاکنون مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و رقابت‌های گزینشی در قاره‌ی آمریکا برگزار شده است. همچنین رقابت‌های گزینشی قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا- اقیانوسیه و سطح جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تعویق به میزبانی همان کشورها و در همان تاریخ‌ها برگزار می‌شود. در هر رقابت (۴ مسابقه باقی مانده) ۲ کشتی گیر راه یافته به دیدار فینال سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را بدست می‌آورند.
کشورهایی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند به شرح زیر هستند:
۶۰ کیلوگرم: روسیه- ژاپن- قزاقستان- ایران- اوکراین- ازبکستان (جهانی قزاقستان) کوبا- آمریکا (گزینشی قاره آمریکا)
۶۷ کیلوگرم: روسیه- کوبا- مصر- آلمان- صربستان- دانمارک (جهانی قزاقستان) کلمبیا- آمریکا (گزینشی قاره آمریکا)
۷۷ کیلوگرم: مجارستان- سوئد- قزاقستان- ایران- ارمنستان- ازبکستان (جهانی قزاقستان) کوبا- مکزیک (گزینشی قاره آمریکا)
۸۷ کیلوگرم: مجارستان- اوکراین- آلمان- بلاروس- قرقیزستان- ازبکستان (جهانی قزاقستان) کوبا- آمریکا (گزینشی قاره آمریکا)
۹۷ کیلوگرم: روسیه- ارمنستان- صربستان- ترکیه- لهستان- گرجستان (جهانی قزاقستان) کوبا- آمریکا (گزینشی قاره آمریکا)
۱۳۰ کیلوگرم: کوبا- استونی- آلمان- ترکیه- ایران- گرجستان (جهانی قزاقستان) برزیل- شیلی (گزینشی قاره آمریکا)

اختلاف میلیاردی پرسپولیس و اسپانسر باشگاه
باشگاه پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری قرارداد همکاری با یک کارگزار بورس برای استفاده از برند سرخ‌ها در راستای درآمدزایی امضا کرد که این روزها تبدیل به اختلاف بین مدیران دو طرف شده است.
محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس با ارائه راهکاری جدید خبر از عقد قرارداد با این کارگزار را در حالی رسانه‌ای کرد که آنها را حامی مالی خود عنوان نکرد و تنها از این شرکت به عنوان منبعی برای دستیابی به قراردادهای مالی سرخ‌ها اسم برد.
«آتیه داده پرداز» نیز طبق این توافق اقدام به راه اندازی اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس کرد تا آن را تبدیل به منبع درآمدی مطمئن برای سرخ‌ها کند و به ازای تراکنش‌های انجام شده در آن بتواند پولی را به حساب پرسپولیس واریز کند.
با این حال این شرکت طبق گفته مدیران باشگاه، تا پایان بهمن ماه سال گذشته طی دو مرحله مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب پرسپولیس واریز کرد که به ازای آن دو فقره چک نیز تحویل گرفت تا نشان دهد پول دریافتی پرسپولیسی‌ها در قالب قرض بوده است. قرار است این پول پس از حسابرسی طرفین از بخش درآمدزایی اپلیکیشن برای باشگاه پرسپولیس بابت هر تراکنش، کسر شود.
نکته جالب توجه اظهار نظر یکی از مدیران این کارگزاری در قبال میزان پرداختی به باشگاه پرسپولیس است که ادعای پرداخت ۲۵ میلیارد تومانی به سرخ‌ها را داشته است. اختلاف ۱۰ میلیارد تومانی با رقمی که باشگاه پرسپولیس اذعان به دریافت آن دارد و تا کنون نیز واکنشی به آن نداشته است. قراردادی که تاکنون به صورت شفاف رسانه‌ای نشده و تبدیل به اختلاف عمیق بین باشگاه پرسپولیس و تنها حامی مالی فعلی سرخ‌ها شده است.

تخفیف چهار ماهه کولاکوویچ به فدراسیون والیبال
فدراسیون والیبال ایران بدون ضرر مالی و با تخفیف ۴ ماه حقوق توسط کولاکوویچ، قرارداد این مربی را فسخ کرد.
در حالی که مدت زمان قرارداد سرمربی تیم ملی والیبال ایران تا پایان بازی‌های المپیک 2020  توکیو بود ولی پس از شیوع و گسترش ویروس کرونا و تغییر زمان برگزاری لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک، فدراسیون والیبال به کولاکوویچ پیشنهاد اتمام همکاری داد.
این پیشنهاد از سوی سرمربی تیم ملی والیبال نیز پذیرفته شد و دو طرف برای پایان همکاری به توافق رسیدند و پرونده همکاری این مربی اهل مونته‌نگرو، از روز یکشنبه 31 فروردین (19 آوریل) و حدود 4 ماه زودتر از موعد مقرر به صورت رسمی به پایان رسید.
به این ترتیب فدراسیون والیبال ایران بدون ضرر مالی و با تخفیف 4 ماه حقوق توسط کولاکوویچ، قرارداد این مربی را فسخ کرد تا به دنبال سرمربی جدیدی برای تیم ملی باشد.