در هفته دولت تعداد ۱۰۲ پروژه‌های گازرسانی در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‏شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان:

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان: در هفته دولت تعداد ۱۰۲ پروژه‌های گازرسانی در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‏شود

 

 


گرگان-قهرمان
علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی در محل استانداری گلستان با تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ زنی گفت:در آستانه گرامیداشت هفته دولت ، 102 پروژه گازرسانی در استان گلستان  افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.
وی افزود:این شرکت مفتخر است همزمان با هفته دولت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و با حضور مسئولین استان و شهرستان تعداد 102  پروژه گازرسانی را به بهره‌برداری برساند و یا عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز نماید.
طالبی گفت:این  پروژه  در بخش‏های روستایی، صنعتی ، عمرانی ،زیرساخت و ساختمانی  با هزینه‌ای افزون بر 1311 میلیارد و
 450  میلیون ریال در برنامه افتتاحیه و کلنگ زنی قراردارند.
وی با تشریح جزئیات پروژه‌ها  تصریح کرد:پروژه‌های مذکور شامل
 8 روستا به همراه  89  پروژه صنعتی-ساختمانی و یک پروژه ایجاد و
پیاده سازی پایگاه اطلاعات مکانی (GIS)تاسیسات گازرسانی و مشترکین است که با هزینه ای بالغ بر 1071 میلیارد و 450 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که در مجموع حدود 1842 خانوار استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
طالبی افزود:در همین  راستا عملیات اجرایی به 3 روستای شهرستان گنبد با 835  خانوار  با اعتباری  افزون بر 200  میلیارد ریال به همراه احداث ساختمان اداری و پست امداد شهر انبار آلوم  با اعتبار
 40 میلیارد ریال نیز آغاز خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد:با احتساب پروژه‌های قابل‌افتتاح  هفته دولت شمار روستاهای برخوردار از گاز در استان گلستان به 927 روستا خواهد رسید.
 طالبی در ادامه  گفت:گازرسانی به شهرک صنعتی گمیشان به عنوان تنها شهرک صنعتی فاقد گاز استان به همراه ۷ پاسگاه مرزی نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود، ضمن اینکه یک دستگاه کامیونت مخصوص با تجهیزات کامل جهت استفاده در بحران‌های حادث شده خریداری شد.