افتتاح ۱۶ طرح زیربنایی شرکت برق منطقه ای اصفهان

همزمان با هفته دولت و با اعتبار ۱۶۴۰ میلیارد تومان؛

همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و شهدای دولت با هزینه ای بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد تومان ، عملیات اجرایی ۷ پروژه زیربنایی شرکت برق منطقه ای اصفهان آغاز شده و ۹ طرح مهم این شرکت نیز به بهره برداری می‏رسد.



اصفهان-راعي
همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و شهدای دولت با هزینه ای بالغ بر 1640 میلیارد تومان ، عملیات اجرایی 7 پروژه زیربنایی شرکت برق منطقه ای اصفهان آغاز شده و 9 طرح مهم این شرکت نیز به بهره برداری می‏رسد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، مهندس رسول موسی رضایی مدیرعامل این شرکت از آماده بهره برداری شدن 9 پروژه زیربنایی این شرکت با هدف كمك به پايداري شبكه، جبران افت ولتاژ ، تأمين برق مشتركين ، افزايش قابليت اطمينان شبكه و افزايش كيفيت توان با
هزینه ای بالغ بر587 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان افزود:پست 230 به 63 کیلوولت سمیرم با ظرفيت نامي250 مگاولت آمپر با اعطای تسهیلات احداث گردیده و برای احداث این پست مبلغ 255 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی این پست از سال 93 آغاز گردیده و ظرفيت قابل توجهی را جهت ايجاد صنايع مختلف در جنوب استان اصفهان به وجود خواهد آورد. همچنین ايستگاه‏هاي 63/20 كيلوولت سميرم ،پادنا ، پتروشيمي ، سيمان خاور و ايستگاه گاز پاتله را تغذيه خواهد نمود.
موسی رضایی افزود:مدار دوم کابل 230 کیلوولت حد فاصل پست 230 کیلوولت اصفهان یک در نیروگاه اصفهان به ایستگاه سرکابل اقارب پرست به طول 3/2 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 63 میلیارد تومان از دیگر طرح‏های این شرکت است که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.
وی اذعان داشت:تونل زير زميني خط انتقال كابل 230 كيلوولت مذکور حد فاصل نيروگاه اصفهان-ایستگاه 230 کیلوولت GIS شهدای صفه و در نهایت ایستگاه  230 کیلوولت GIS مرحوم مهندس منصور شهیدی در مرکز شهر اصفهان با هدف تامین برق مطمئن و پایدار برای مرکز شهر اصفهان و نیز حفظ مبلمان شهري و زيبايي شهري از يك سو و نيز حفظ محيط زيست و مسائل زيست محيطي به عنوان يکي از بزرگترين تونل‌هاي انتقال و توزيع انرژي کشور از سال 98 شروع و آماده بهره‏برداری گردیده است.
 آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی 7 پروژه ملی شرکت برق منطقه ای اصفهان
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان در ادامه سخنانش به پروژه احداث پست 63 به 20 کیلوولت GIS  شهدا اشاره کرد و گفت:پست مذکور با هدف تکمیل رینگ شبکه فوق توزیع از پست 400 به 63 کیلوولت سپاهان به پست 230 به 63 کیلوولت GIS  طیب، به ظرفیت 80 مگاولت آمپر دارای 16 فیدر خروجی 20 کیلوولت و با بهره‏گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا یعنی سیستم GIS یا (Gas Insolation Substation) احداث گردیده است.
مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی 7 پروژه ملی شرکت برق منطقه ای اصفهان با تخصیص اعتباری معادل 1055 میلیارد تومان خبر داد و گفت:احداث پست‏های
 400 کیلوولت جی ، 400 کیلوولت نجف آباد ، 230 کیلوولت نیروگاه کاشان ، 63 کیلوولت امیرکبیر کاشان ، احداث خط 230 کیلوولت نیروگاه کاشان-پست
 400 کیلوولت کاشان ، 400 خط کیلوولت سپاهان-جی و اتصالات
 فوق توزیع پست 400 کیلوولت نجف آباد از مهمترین پروژه های آماده کلنگ زنی به مناسبت هفته دولت می‏باشد.
مهندس موسی رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد:شرکت برق
منطقه اي اصفهان بتواند با به ثمر رسیدن پروژه های فوق ضمن فراهم نمودن زمينه های توسعه بیش از پیش منطقه ، برگ زرين ديگري درعرصه خـدمت‏رساني در دفتر افتخارات خود ثبـت نماید.