ماموریت چهارگانه رئیسی در نیویورک

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در حالی برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده که ماموریتی چندوجهی بر عهده دارد؛ ماموریتی که دال مرکزی آن، افزون بر تقابل با تروریسم، جنگ افروزی و یکجانبه‌گرایی آمریکا، تحریم‌های ظالمانه این کشور خواهد بود.

ماموریت چهارگانه رئیسی در نیویورک

 


 آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در حالی برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده که ماموریتی چندوجهی بر عهده دارد؛ ماموریتی که دال مرکزی آن، افزون بر تقابل با تروریسم، جنگ افروزی  و یکجانبه‌گرایی آمریکا، تحریم‌های ظالمانه این کشور خواهد بود.
آیت الله رئیسی صبح روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ عازم نیویورک شد تا در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. او سال قبل در اوج همه گیری کرونا به نیویورک سفر نکرد اما سخنان ضبط شده اش به صورت ویدئویی در مجمع عمومی پخش شد.
رئیسی امسال در نیویورک ماموریت مهمی بر عهده دارد که مهمترین آن به موضوع تحریم های اقتصادی برمی گردد که از آن تحت عناوینی چون «جنگ اقتصادی» و «تروریسم اقتصادی» نام می برند.
رئیسی در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع تحریم به عنوان حربه‌ای که قدرت‌های بزرگ به دست گرفتند برای اینکه بخواهند بر ملت‌ها فشار بیاورند و در مقابل کشورهای دیگر هم رفتار متقابل خواهند کرد و نتیجه این قضیه این است که با صلح و آرامش و با امنیت در تضاد است و به نحوی ملت‌ها متضرر خواهند شد و ضرر خواهند کرد.
در مجموع باید گفت که جنون تحریم به قدری بر سیاست خارجی آمریکا به ویژه در ارتباط با ایران سایه افکنده که روسای جمهوری مختلف آمریکا با وجود نتیجه نگرفتن از آن، باز هم از این اهرم فرسوده دست بردار نیستند. البته این جنون در کاخ سفید تنها متوجه ایران نیست و کمتر کشوری را در پهنه کره خاکی می‌توان یافت که از گزند تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی آمریکا در امان باشد.
از اینرو، آیت الله رئیسی در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت که برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ندارد چرا که هیچ گونه تفاوتی بین دولت‌های ترامپ و بایدن ندیده است.