مهندس حامد آذر مدير نمونه‌اي كه مي‌خواهد آب و فاضلاب شهري و روستايي شهرستان تالش را سر و سامان دهد

آري بحث امروز ما اختصاص به اقدامات چشمگير مديريت پرتلاش آب و فاضلاب شهرستان تالش دارد كه خوشبختانه با ورود مهندس حامد آذر اين مدير نمونه و كاردان در اولين قدم خود توانست با انتخاب افرادي كاركشته و تيمي برجسته در زمينه سامان‌دهي پروژه‌هاي نيمه تمام علي‌الخصوص كيفيت آب نقش مؤثري داشته باشند.

مهندس حامد آذر مدير نمونه‌اي كه مي‌خواهد آب و فاضلاب شهري و روستايي شهرستان تالش را سر و سامان دهد

آري بحث امروز ما اختصاص به اقدامات چشمگير مديريت پرتلاش آب و فاضلاب شهرستان تالش دارد كه خوشبختانه با ورود مهندس حامد آذر اين مدير نمونه و كاردان در اولين قدم خود توانست با انتخاب افرادي كاركشته و تيمي برجسته در زمينه سامان‌دهي پروژه‌هاي نيمه تمام علي‌الخصوص كيفيت آب نقش مؤثري داشته باشند.
گفتني است تمامي پروژه‌هاي نيمه تمام را مورد بررسي و پيگيري قرار داد و سعي دارد تا هيچ پروژه‌اي نيمه‌تمام رها نشود.
 مهندس آذر ابتدا آستين همت بالا زد و پروژه‌ ساختمان اداري را در ليست كار خود قرار داد و با تلاش شبانه‌روزي توانست در هفته دولت ساختمان مجلل اداره‌ي آب و فاضلاب تالش را راه‌اندازي کند.
 از مهندس آذر پرسيدم اين ساختمان در چند طبقه است و بيوگرافي آن را بفرمائيد گفت در دو طبقه با اتاق‌هاي متعدد و مجهز كه البته در حال حاضر داراي آزمايشگاه بزرگي هستيم كه بنام آزمايشگاه معين مي‌باشد كه تمامي آبهاي ادارات غرب گيلان را بطور مجاني مورد آزمايش قرار مي‌دهيم تا مردم عزيز ما با آرامش خاطر از آب شرب استفاده كنند.
از مهندس سوال كردم خط قرمز شما در شركت آب و فاضلاب چيست؟ گفت من با اعتقاد مي‌گويم كه خط قرمز ما فقط كيفيت آب است. به همين علت مرتباً با نيروهاي پرتلاش و متخصص خود به اتفاق مركز بهداشت گشت‌زني داريم تا در بحث كيفي آب حضوري پررنگ داشته باشيم و همچنان در بحث گندزدايي و كلرزني آب بطور مرتب انجام وظيفه مي‌كنيم تا با حضور پررنگ خود هرگونه نواقصي احياناً در كيفيت آب مشاهده شود برطرف سازيم چون سلامتي مردم براي ما بسيار باارزش است.
در ادامه از مهندس آذر سوال كردم تا چه حدي از انتقاد استقبال مي‌كنيد. مهندس جوان گفت انتقاد بايد باشد چون اگر نواقص گفته نشود هيچگاه برطرف نمي‌شود اما بايد عنوان كنم كه در هر انتقادي بايد سازندگي به همراه باشد و انتقاد سازنده را من پذيرا هستم. مهندس حامد آذر در ادامه مي‌گويد با طرحي بنام جهاد آبرساني كه با حمايت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعتباري بيش از 500 ميليارد تومان جهت رفع مشكلات آبرساني روستايي اختصاص يافته است تا در هر روستايي اگر با تنش آبي روبرو هستند يا روستايي از آب شرب محرومند خدمات‌رساني داشته باشیم تا با جهاد آبرساني كليه روستاهايي كه از آب شرب محرومند بهره‌مند شوند.
مديريت شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي تالش فارغ‌التحصيل رشته عمران آب و فاضلاب از دانشگاه صنعت آب و برق كرمانشاه است. ابتدا به عنوان كارشناس بهره برداري و ناظر عالي شركت آب و فاضلاب روستايي خدمات شاياني ارائه داد و بالاخره پله به پله توانست ارتقاء مقام پيدا كند. يعني يك شبه مدير نشده است او اول اسباب مديريت را تهيه كرد سپس مدير معرفي شد و همچنان مدير نمونه انتخاب گرديده است.
از مهندس آذر سوال كردم كه در قرائت كنتور شما چه اشرافي داريد. گفت در همه جلسات تأكيد دارم تا فعاليت هاي روزانه شركت توسط مأمورين قرائت كنتور بايد بطور صحيح صورت گيرد و همچنان برخورد مأمورين با مردم نجيب و با فرهنگ تالش بايد خوب و رضايت‌بخش باشد و بالاخره تكريم مردم و احساس مسئوليت قاريان كنتور در برابر مردم عزيز براي من بسيار حائز اهميت است و همچنين جهت بهبود روند قرائت كنتور و صدور صورتحساب مشتركين بنا به دستور مهندس مازيار عليپور مديريت مردمي گيلان بايد رضايت‌مندي را در سرلوحه امور قرار دهيم چون اگر احياناً رؤساي آب فاضلاب هر شهري يا هر كارمندي در مسير رضايتمندي مردم نباشد مطمئناً نمي‌توانند در آينده به همراه ما باشند.
در  پايان مهندس حامد آذر يادآور شد اگر پيشرفتي داشتيم از حمایت های جناب مهندس عليپور مديرعامل مردمي آب و فاضلاب گيلان بوده است و همچنان بايد از فرماندار مردمي تالش خصوصاً جناب دكتر محمد ياري نماينده پرتلاش مردم در مجلس شوراي اسلامي  و از اعضاي شوراهاي اسلامي و دهیاران محترم شهرستان تالش تقدير و تشكر داشته باشم. البته از همكاران عزيز و همچنان از هدايت امام جمعه محترم تالش هم نبايد غافل بود و بالاخره با ايجاد تعامل توانستيم قدم به قدم مشكلات را برطرف سازيم. آري:
نيك باشي و بدت گويند خلق
به كه بد باشي و نيكت بينند
رشت، سید اکبر خوشحال