حجم گاز دریافتی استان در ۶ ماهه سال جاری افزون بر یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون مترمکعب

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان:

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان: حجم گاز دریافتی استان در ۶ ماهه سال جاری افزون بر یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون مترمکعب

 


گرگان-قهرمان
علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بابیان خبر فوق از دریافت بیش از یک میلیارد و 716 میلیون مترمكعب گاز در فاصله زمانی ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال 1401 در استان گلستان خبر داد.
 وی افزود: این میزان مربوط به بخش‌های مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های سوخت CNG می‌باشد كه در 6 ماهه سال دریافت و به مصرف رسیده است.
 طالبی تصریح كرد: در همین راستا در مدت‌زمان اشاره ‌شده حجم گاز دریافتی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی (دیافراگمی)، بیش از 701 میلیون و 537 هزار مترمکعب و بخش‌های نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های  CNG  استان نیز نزدیک به یک میلیارد 15 میلیون مترمکعب بوده است.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته حجم دریافتی گاز استان گلستان در کلیه بخش‌های مصرف، افزون بر یک میلیارد و 631 میلیون مترمکعب بوده است که از این میزان سهم بخش خانگی، تجاری و صنعتی (دیافراگمی) افزون بر 550 میلیون مترمکعب می‌باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان افزود: سیاست دولت کاهش مصرف سوخت‌های مایع و جایگزین كردن گاز طبیعی به جای این سوخت‌ها می‌باشد كه خوشبختانه  این امر به‌ صورت مطلوبی محقق شده و در حال حاضر با تلاش صورت گرفته در سطح استان توانستیم تمامی
 35 شهر استان، 927 روستا، نزدیک به 1082 واحد صنعتی عمده و همچنین 65  جایگاه CNG  را گازرسانی نمائیم.