منابع طبیعی هرمزگان با میراث فرهنگی تفاهم نامه مشترک امضا نمود

منابع طبیعی هرمزگان با میراث فرهنگی تفاهم نامه مشترک امضا نمود

 


بندرعباس- شهین صادقی
در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری در بندرعباس، تفاهم‌نامه ای با هدف توسعه ورونق گردشگری روستایی و طبیعی با اداره‌کل منابع طبیعی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان منعقد شد.این تفاهم‌نامه‌  باهدف توسعه و رونق گردشگری روستایی و طبیعی منعقدشده است.
در حاشیه این مراسم سیدمحمدنور موسوی با اشاره به اهمیت گردشگری گفت:استان هرمزگان ازنظر تنوع حوزه‌های طبیعی و اکولوژیکی (زیست‌بوم) جزواستان های منحصربفرد است، استان هرمزگان در تنوع زیست‌بوم یک استان کم‌نظیری است و ما جایی نداریم که این‌همه ظرفیت زیست‌بوم را در یک استان باهم شامل کوه، دریا، جزیره و بخش‌های متنوع گردشگری را باهم داشته باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: سراسر هرمزگان ظرفیت های طبیعی گردشگری متعددی دارد که باید با استفاده از ظرفیت جوامع بومی محلیاین استعدادها به دنیا معرفی شده تا همگان بتوانند با جاذبه های طبیعی استان آشنا شوند.
وی در پایان گفت:جنگل‏های مانگرو ، جنگل‏های آکاسیا، تپه های شنی در شرق استان ، تنوع گیاهی و جانوری و جاذبه های دریایی و...از جمله مواردگردشگری روستایی در استان است.