۴بانده شدن محور ایلام به مهران

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی:

افندی زاده گفت: شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، مسیر ایلام به مهران را ۴ بانده کرد که این اقدام باعث کاهش حجم ترافیک در ایام اربعین شد.

 

 


افندی زاده گفت: شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، مسیر ایلام به مهران را ۴ بانده کرد که این اقدام باعث کاهش حجم ترافیک در ایام اربعین شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار افندی زاده گفت: در سه هفته ایام اربعین حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جابه جا شده اند که در مجموع
جابه جایی ها  سهم  بخش جاده ای ۹۱ درصد،  هوایی
 ۵ درصد و ریلی ۴ درصد بود.
به گفته معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی،  دو پایانه مهران با ۵۰ درصد و شلمچه با ۲۹ درصد در مجموع حدود ۸۰ درصد جابه جایی ها را داشته اند.
او می گوید: در بحث مجوز ریلی، جاده ای و هوایی قرارگاه عملیاتی ایجاد شد و در تمام پایانه های مرزی  هم قرار گاه برای جلوگیری از مشکلات ایجاد شد.
افندی زاده گفت: شرکت ساخت و توسعه راه‌ها مسیر ایلام به مهران را ۴ بانده کرد که این اقدام  باعث کاهش حجم ترافیک در این ایام شد و از سوی دیگر  تعریض محور بستان آباد-مرز چذابه و بهره برداری موقت نقش موثری در این ایام داشت .
او گفت: ۶۵ درصد حمل ونقل جاده ای در ایام اربعین با خودروی شخصی انجام شد.
معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی  ۸ هزار دستگاه اتوبوس از طریق سازمان راهداری برای ایام اربعین در نظر گرفته شد و ۷۱هزار و ۶۰۰ سرویس در  این سه هفته  حدود ۸۰۰ هزار زائر  را جابه جا کردند.
افندی زاده گفت:سازمان راهداری ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های ارتقای ایمنی محورها  هزینه کرده است.
معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت:۲هزار و۴۳۱ پرواز در ایام اربعین انجام شد و بیشترین سهم را فرودگاه امام خمینی در جابه جایی ها داشت. از سوی دیگر کنترل قیمت بلیت پرواز به کشور عراق انجام گرفت .لغو پروازهای چارتری به مقصد عراق در ایام  طرح اربعین مهم ترین برنامه در این حوزه بوده
است.
وي گفت:برقراری ۷۴۴ رام سرویس  برای
جابه جایی زائران تهران _اهواز، برقراری قطارهای محلی خرمشهر-شلمچه و بالعكس، ۴۰۵ سرویس  ریل باس  حومه ای اهواز-خرمشهر از اقدامات ریلی در این ایام بود.