شهردار اراک: ماندگاری در تاریخ در گرو وقف شدن برای مردم است

شهردار اراک: ماندگاری در تاریخ در گرو وقف شدن برای مردم است



اراك-خبرنگار آفرينش
 دکتر کریمی در آیین افتتاح رسمی موزه اسناد تاریخی شهرداری در سومین روز از هفته فرهنگی اراک با اشاره به عمر ۱۰۰ ساله بلدیه در اراک، اظهار کرد: تا امروز شهرداری منشاء ارائه خدمات بسیاری به شهروندان بوده است و طی این ۱۰۰ سال چهره شهر تغییر کرده و شاهد پیشرفت و توسعه شهر بوده ایم.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر علیرضا کریمی با بیان اینکه اسناد جمع آوری شده از تاریخ شهرداری اراک
جمع آوری شده، گفت:نگاه به مسئله تاریخ، نگاه به هویت جمعی یک شهر است و خوشبختانه این اسناد در اراک جمع آوری شده است که نشان می‏دهد تاریخ این مردم مجموعه ای از رویدادهای تلخ و شیرین است و بازگو کردن این رخدادها علاوه بر نگاه نوستالژیک، حاوی درس‏هایی برای آیندگان است و باید با عبرت آموزی نقاط قوت و ضعف را مدنظر داشته باشیم.
شهردار اراک با تاکید بر اینکه مرور تاریخ صرفا زمینه ساز آگاه شدن از گذشته نیست بلکه تاریخ یک معلم همیشگی است، گفت: تصمیمات امروز ما در زندگی خودمان و نسل آینده تاثیر دارد و امروز جلب رضایت مردم، فعالیت برای مردم و با برنامه بودن و با مطالعه کار کردن نیاز ضروری جامعه است، زمان تصمیمات دقیقه ای و اجرای ثانیه ای گذشته است، باید از تاریخ درس بگیریم و برای آیندگان طبق نیازها و ضروریات تصمیم بگیریم و فعالیت عملیاتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تلاش برای مردم با همه امکانات، وظیفه ماست، گفت:اگر عملکردی درست داشته باشیم، مسامحه نداشته باشیم و از سستی دوری کنیم، قطعا در تاریخ ماندگار خواهیم شد چراکه ماندگاری در گرو وقف شدن برای مردم است.
 باید تلاش شود تا اسناد و آثار تاریخی شهر اراک حفظ شود
«امیر هادی» فرماندار اراک ادامه داد:هفته فرهنگی اراک ممکن است دچار نواقصی باشد اما توقع این است که اگر در این شهر پرچمی توسط مجموعه‌ای بلند می‌شود همه به کمک آیند.
هادی اظهار داشت: انتقادات باید مطرح و  و مشکلات بررسی شود و همه پای کار آیند تا به غنای این هفته افزوده شود.
وی گفت:باید تلاش شود تا اسناد و آثار تاریخی شهر اراک حفظ شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک هم در ادامه این آیین گفت:سلسله برنامه‌های ویژه‌ای در هفته اراک طراحی و در نظر گرفته شده که جای تقدیر دارد.
«داود قربانی»بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز تاریخی و اسناد تاریخی هویت‏ساز مردم این شهر هستند، انتظار است حفظ این آثار با جدیت
مورد توجه قرار گیرد.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: مردم انتظار دارند اقدامات مسئولان را ببینند و امید است اتفاقات خوبی در شهر اراک در بخش‏های مختلف صورت گیرد.