اراده ايران و عراق ارتقاي روابط تجاري به ۲۰ ميليارد دلار است

دکتر روحاني در کنفرانس خبري با نخست وزير عراق مطرح شد؛

رييس جمهوري از اراده دو دولت ايران و عراق براي ارتقاي روابط تجاري دو کشور به ۲۰ ميليارد دلار خبر داد و گفت: دو کشور مصمم هستند همه مفاد توافقات دو طرف در اسفند ماه ۹۷ را اجرايي کنند.

اراده ايران و عراق ارتقاي روابط تجاري به ۲۰ ميليارد دلار است


 

     رييس جمهوري از اراده دو دولت ايران و عراق براي ارتقاي روابط تجاري دو کشور به 20 ميليارد دلار خبر داد و گفت: دو کشور مصمم هستند همه مفاد توافقات دو طرف در اسفند ماه 97 را اجرايي کنند.به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در نشست خبري مشترک با مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق، ضمن خيرمقدم به وي و هيات همراه اش، گفت: آقاي کاظمي در شرايط حساسي مسئوليت دولت عراق را برعهده گرفته‌اند و در طول چند ماه مسئوليت وي شاهد حرکت خوب در روابط تجاري ميان دو کشور بوديم و امروز هم در اين زمينه گفت‌وگو کرديم.وي با اشاره به موضوعات مورد رايزني با نخست‌وزير عراق اظهار داشت: امروز درباره شرايط بهداشتي منطقه و مسئله ويروس کرونا، با يکديگر گفت‌وگو کرديم. جمهوري اسلامي ايران اين وعده را به دولت و ملت عراق مي‌دهد که با همه توان و امکان خود از نظر اقلام بهداشتي و دارويي در کنار ملت عراق باشد.رييس ‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران توان و امکان لازم را براي تامين نيازمندي‌هاي ملت عراق در زمينه بهداشتي و دارويي و آمادگي براي تبادل نظر و مشورت بين مسئولان بهداشتي دو کشور را دارد.

    روحاني ارتقا و گسترش روابط تجاري بين دو کشور را موضوع ديگر گفت و گوي خود با الکاظمي عنوان کرد و گفت: اراده دو دولت بر آن است که روابط تجاري دو کشور را به 20 ميليارد دلار ارتقا ببخشند. همچنين دو کشور مصمم هستند همه مفاد توافقاتي که در ماه اسفند سال 97 در بغداد بين دو دولت به تائيد رسيد و توافق شد، را اجرايي کنند که در آن مسائل زيربنايي اقتصادي بين دو کشور و اتصال راه‌آهن شلمچه - بصره و لايروبي اروند رود مورد توافق قرار گرفته بود.