مدیر استاندارد یزد وظایف استاندارد را تشریح کرد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در دیداربا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ، وظایف استاندارد را تشریح کرد.



مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در دیداربا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ، وظایف استاندارد را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد،در آغاز به کار مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی استان،نشست مشترک بررسی راهکارهای انجام اموربهینه بین دستگاهی در چارچوب وظایف قانونی این دو نهاد دولتی و حکومتی انجام شد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد که به اتفاق معاونین مربوطه به اداره مذکور رفته بود، به خبرنگار اداره روابط عمومی در خصوص جایگاه قانونی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ایران مجموعه ای فنی –تخصصی و مرجع رسمی حاکمیتی در کشور می‌باشد.
محمدرضا زارع بنادکوکی به منظور خاطرجمعی تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان افزود:استاندارد دارای قوانینی تخصصی و مترقی است، که در بازه های زمانی و با توجه به شرایط پیش رو در تولید،صنعت و بازار دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مربوط مورد بازنگری واقع می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح وظایف و ماموریت‌های استاندارد گفت: با توجه به ماده6 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد،این نهاد دولتی در چهار حوزه کلی،استانداردسازی،ارزیابی انطباق،تایید صلاحیت و اندازه شناسی فعال است و اداره استاندارد استان یزد با توجه به بظاعت اندکی که داشته ،تاکنون توانسته است به وظایف خود به خوبی عمل نماید.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد خاطر نشان ساخت:رسیدگی به پرونده‌های سوختی از جمله دیگر اقدامات است که تنها در سه استان کشور انجام می‌شود و یزد به لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد، یکی از این سه استان است.زارع در پایان سخنان خود گفت:کارگروه رسیدگی به پرونده های سوختی در اداره کل استاندارد استان یزد تشکیل می‌شود که به واسطه انجام این کار، انرژی زیادی از مجموعه ما گرفته می‌شود که از مسئولین کشوری و استان به خاطر متحمل شدن این بار،درخواست کمک و مساعدت بیشتری داریم.