گازرسانی به روستاها به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران:

گازرسانی به روستاها به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد

 



 


مدیرعامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در زمان حاضر میزان گازرسانی شهری در کشور به ۹۵ درصد و در روستاها به ۸۶ درصد رسیده است و با اقدامات صورت گرفته گازرسانی نیز به روستاها به ۹۵ درصد می‌رسد.
به گزارش ایرنا، غلامعباس حسینی درآیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود:
هم اکنون طرح های هوشمند، مقاوم و بهینه سازی مصرف سوخت از جمله پروژه های مهم است که در شرکت ملی گاز مورد توجه قرار دارد و اگر این
پروژه ها طی چند سال آینده به نتیجه برسد مشکلات موجود در زمینه تراز منفی گاز برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه تراز منفی روزانه ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون مترمکعب گاز محدودیت‌هایی برای گازرسانی به صنایع در زمستان به دنبال دارد، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است تراز منفی گاز در سال‌های اخیر باعث شده شرکت گاز استان بوشهر در زمستان مسائل خاصی داشته باشد.
حسینی بیان کرد: در همین ارتباط شرکت گاز استان بوشهر کار سختی در زمینه گازرسانی به پتروشیمی ها دارد.
مدیرعامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران با تاکید بر ضرورت وصول مطالبات در استان بوشهر ادامه داد: شرکت ملی گاز این استان با توجه به میزان فروش گازی که به صنایع دارد، تامین کننده بخش بزرگی از نقدینگی شرکت ملی گاز و یارانه ها است به همین دلیل این شرکت به وصول مطالبات و یا درآمد شرکت گاز استان بوشهر نظر دارد.
مدیر عامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در بخش انتقال گاز نیز با توجه به تعمیرات خطوط انتقال و ایستگاه، در زمستان مشکل خاصی نخواهیم داشت.
در این نشست علی مغدانی به عنوان مدیرعامل منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز و علی اکبر فقیه به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر معرفی و از خدمات نصیحت کن و مسلم رحمانی مدیران سابق این شرکت‌ها تقدیر شد.