راهی برای جلوگیری از واردات بنزین

راهی برای جلوگیری از واردات بنزین

 

 

 


رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: در شرایطی که ۵۰ درصدر ظرفیت سی‌ان‌جی کشور خالی است، می‌توان با جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین، مانع واردات بنزین شد.
محسن جوهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه سی‌ان‌جی، اظهار کرد:
می توانیم ادعا کنیم که اکنون دانش ساخت تجهیزات سی‌ان‌جی به‌طور ۱۰۰ درصد در اختیار کشور است و شرکت‌های ایرانی به‌راحتی در این حوزه فعال هستند.
رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور با اشاره به ظرفیت موجود در کشور برای تبدیل خوروها به گازسوز، گفت: برای این مساله نیز ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد، حدود ۵۰۰ کارگاه تبدیل در کشور وجود دارد که خیلی از آن‌ها به سمت تبدیل خودروها با استفاده از کیت نوع ۳ و ۴ رفته اند.
جوهری افزود: استفاده از کیت های نسل ۳ و نسل ۴ برای تبدیل خودروها به دوگانه سوز تاثیر بسیاری  در کاهش افت راندمان خودروهای دوگانه سوز دارد و مردم را ترغیب به استفاده از سوخت سی‌ان‌جی می‌کند البته هزینه زیادی دارد و امیدواریم دولت در بحث تبدیل خودروها فکر اساسی داشته باشد تا تبدیل خودروها با هزینه دولت انجام شود و کسانی که متقاضی گازسوز کردن هستند هزینه‌ای را پرداخت نکنند.
وی در ادامه افزود: تکنولوژی تبدیل خودروی گازوئیل سوز به دوگانه‌سوز سی ان جی  توسط شرکت های ایرانی بومی‌سازی شده است  و لذا یکی از استراتژی‌های کلانی که می‌توانیم در شرایط تحریم پیش بگیریم جایگزین کردن سی ان جی با گازوئیل است.